تیکاگو‌

چین برنامه‌های خود برای تولید انبوه خودروهای خودران را متوقف کرد

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

چین در پی یک تصادف مرگبار، برنامه‌های خود را برای تولید انبوه خودروهای خودران متوقف کرده است. این اقدام نشان‌دهنده رویکردی محتاطانه در توسعه فناوری‌های کمک‌راننده است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) تنها به دو شرکت خودروسازی اجازه داده تا اتومبیل‌های خودران را در مسیرهای محدود آزمایش کنند. این موضوع می‌تواند به تعویق افتادن اهداف بلندپروازانه پکن در این حوزه منجر شود.

محدودیت‌های جدید برای توسعه خودروهای خودران

هفته گذشته، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تنها دو مورد از ۹ پیشنهاد ارائه‌شده توسط خودروسازان برای فروش خودروهای خودران پیشرفته‌تر را تصویب کرد. این تأییدیه‌ها صرفاً به شرکت‌های Beijing Automotive Group و Changan Automobile اجازه می‌دهند تا تاکسی‌های روباتیک را در سه مسیر بزرگراهی مشخص در شهرهای پکن و چونگ‌کینگ، که به ترتیب دفتر مرکزی این شرکت‌ها محسوب می‌شوند، آزمایش کنند.

تولید انبوه خودروهای خودرانتولید انبوه خودروهای خودران

قوانین اعمال‌شده بسیار سخت‌گیرانه هستند. این خودروها مجاز به تغییر خط زمانی که رایانه کنترل را در دست دارد، نیستند و خارج از مسیرهای بزرگراهی مورد تأیید، راننده انسانی ملزم به کنترل وسیله نقلیه است. این تأییدیه‌های محدود، نشانه‌ای از تأخیر در جاه‌طلبی‌های چین برای فروش و تولید انبوه خودروهای خودران کامل است. بسیاری از خودروسازان چینی انتظار داشتند که رگولاتورها امسال فروش وسایل نقلیه سطح ۳ را تأیید کنند؛ سیستمی که به راننده اجازه می‌دهد دست خود را از روی فرمان بردارد، اما همچنان باید آماده کنترل باشد. اکنون پیش‌بینی می‌شود خودروهایی که از پیش با سخت‌افزار سطح ۳ تولید شده بودند، با نرم‌افزار سطح ۲ عرضه شوند.

بیشتر بخوانید

تصادف مرگبار و نگرانی‌های عمومی

این توقف در پیشبرد فناوری خودروهای خودران در چین، پس از تصادفی مرگبار در ماه مارس صورت گرفت که منجر به کشته شدن سه دانشجوی دانشگاه شد. یک دستگاه شیائومی SU7 با سیستم کمک‌راننده درگیر، با سرعت حدود ۷۲ مایل بر ساعت در حال حرکت بود که متوجه انسداد خط به دلیل ساخت‌وساز شد. خودرو هشدار صوتی در مورد موانع پیش‌رو صادر کرد، راننده کنترل را به دست گرفت، اما خودرو تنها یک ثانیه بعد با یک مانع بتنی برخورد کرد. پس از این حادثه، مقامات چینی شرکت‌های خودروسازی را از استفاده از ادعاهایی مانند رانندگی هوشمند یا رانندگی خودران در بازاریابی خودروهای مجهز به فناوری کمک‌راننده منع کردند.

تولید انبوه خودروهای خودرانتولید انبوه خودروهای خودران

نگرانی‌های عمومی نیز پس از گزارش رسانه‌های دولتی مبنی بر عقب‌ماندگی سیستم‌های خودران توسعه‌یافته توسط شرکت‌های چینی در زمینه ایمنی نسبت به تسلا (Tesla) افزایش یافته است. در آزمایش‌های انجام‌شده بر روی ۳۶ وسیله نقلیه مجهز به سیستم‌های سطح ۲، کمتر از نیمی از آن‌ها توانستند با موفقیت از تصادف در هنگام رانندگی در نزدیکی کامیون‌ها در مناطق ساخت‌وساز در شب جلوگیری کنند. در مقابل، دو خودروی تسلا که در این آزمایش‌ها حضور داشتند، در طیف وسیعی از سناریوها عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!