تیکاگو‌

هیوندای سوناتا ۲۰۲۷: بازگشت شگفت‌انگیز به طراحی رترو با الهام از گذشته

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

ارسال شده توسط: علیرضا تاجیک 28 آذر 1404 ساعت 20:51

هیوندای سوناتا ۲۰۲۷ با الهام از مدل‌های کلاسیک، در مسیری تازه گام برمی‌دارد و نویدبخش بازگشت به ریشه‌های طراحی رترو است. این سدان محبوب با رویکردی متفاوت، آماده‌ی ورود به بازار جهانی در سال‌های آینده است.

نسل جدید هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) که مدل ۲۰۲۷ خواهد بود، طبق گزارش‌های اخیر از کره جنوبی، با الهام از طراحی رترو عرضه می‌شود. این رویکرد، در تضاد با زبان طراحی فضایی کنونی هیوندای قرار دارد و نشان‌دهنده‌ی تغییر مسیر برای یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نام‌های تجاری این شرکت است.

بازگشت به ریشه‌ها: طراحی رترو هیوندای سوناتا ۲۰۲۷

هیوندای سوناتا ۲۰۲۷هیوندای سوناتا ۲۰۲۷

گزارش وب‌سایت The Korean Car Blog حاکی از آن است که نسل دهم هیوندای سوناتا در سال ۲۰۲۶ (برای بازار کره جنوبی) و در سال ۲۰۲۷ برای بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. طراحی این مدل جدید، از سوناتا اصلی سال ۱۹۸۵ الهام گرفته و با زبان طراحی کنونی Art of Steel هیوندای ترکیب می‌شود. این زبان طراحی پیش‌تر در کانسپت N Vision 74 در سال ۲۰۲۲ و خودروی پیل سوختی Nexo مدل ۲۰۲۶ دیده شده بود. انتظار می‌رود نمای جلویی جعبه‌ای شکل با چراغ‌های پیکسلی و چراغ‌های روشنایی در روز که در یک نوار مشکی ادغام شده‌اند، از ویژگی‌های بارز آن باشد.

پیشرانه‌ها و فناوری جدید هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا ۲۰۲۷هیوندای سوناتا ۲۰۲۷

انتظار می‌رود بیشتر پیشرانه‌های مدل کنونی هیوندای سوناتا به نسل جدید منتقل شوند. در حال حاضر، این سدان در بازار آمریکا با گزینه‌هایی شامل موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر خطی بنزینی با دیفرانسیل جلو یا سیستم تمام چرخ محرک H-Trac هیوندای، پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر خطی هیبریدی، و موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر خطی توربوشارژ در نسخه N-Line عرضه می‌شود. توان خروجی این پیشرانه‌ها بین ۱۹۱ تا ۲۹۰ اسب بخار متغیر است.

بیشتر بخوانید

همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هیوندای سوناتا ۲۰۲۷ احتمالا اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم عامل Pleos هیوندای بهره می‌برد. این سیستم عامل مبتنی بر Android Automotive OS بوده و شامل فروشگاه برنامه اختصاصی و دستیار صوتی است.

آینده سوناتا در بازار سدان‌ها

سوناتا کنونی که نسل نهم این خودرو محسوب می‌شود و از سال ۲۰۲۰ در بازار است، قدیمی‌ترین نام تجاری در خط تولید هیوندای به‌شمار می‌رود. اگرچه فروش سدان‌ها به‌طور کلی در حال کاهش است و شایعاتی مبنی بر توقف تولید سوناتا مطرح بود، اما به‌نظر می‌رسد این نام تجاری فعلا در امان است. هیوندای با این طراحی نوستالژیک، امیدوار است بتواند جایگاه خود را در بازار رقابتی سدان‌ها مستحکم‌تر کند.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!