تیکاگو‌

مک لارن F1 شاسی 014: سوپراسپرت 25.3 میلیون دلاری که رکورد گرانترین مک‌لارن تاریخ را شکست

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

ارسال شده توسط: پریسا فولادی 18 آذر 1404 ساعت 18:06

مک لارن F1 شاسی 014، سوپراسپرت افسانه‌ای که با قیمت ۲۵.۳ میلیون دلار رکورد گرانترین مک‌لارن تاریخ را شکست و در صدر کلکسیون‌ها ایستاد. این خودرو، نمادی از مهندسی بی‌نظیر و تاریخچه‌ای پربار است.

خودروی منحصر به فرد جدید مک لارن، نه تنها به دلیل قیمت نجومی خود، بلکه به خاطر پیشینه‌ غنی و ویژگی‌های خاصش مورد توجه قرار گرفته است. مک‌لارن F1 شاسی 014 با گذراندن مراحلی از خانواده سلطنتی برونئی تا بازسازی کامل در ووکینگ، داستانی منحصربه‌فرد را روایت می‌کند.

گرانترین مک‌لارن تاریخ: فروش ۲۵.۳ میلیون دلاری F1 شاسی 014

مک لارن F1 شاسی 014مک لارن F1 شاسی 014

مک‌لارن F1 شاسی 014 (Chassis 014) اخیراً با فروش شگفت‌انگیز ۲۵.۳ میلیون دلاری، عنوان گرانترین مک‌لارن تاریخ را از آن خود کرد. این سوپر اسپرت مدل ۱۹۹۴، به موتوری ۶.۱ لیتری BMW V12 با ۶۲۷ اسب بخار قدرت مجهز است و توانسته به حداکثر سرعت ثبت‌شده ۲۴۰.۱ مایل بر ساعت (۳۸۶ کیلومتر بر ساعت) دست یابد. این رکورد جدید، رکورد پیشین ۲۵۰ GTO را که ماه گذشته با ۲۵.۳ میلیون دلار فروخته شد، پشت سر گذاشت.

داستان پرفراز و نشیب مک‌لارن F1 شاسی 014

مک لارن F1 شاسی 014مک لارن F1 شاسی 014

این مک‌لارن F1 خاص، پیشینه‌ای غنی دارد که آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. در ابتدا با رنگ زرد تیتانیومی به خانواده سلطنتی برونئی تحویل داده شد و برخلاف بسیاری از خودروهای کلکسیونی، به طور واقعی و گسترده استفاده شده است. این خودروی منحصربه‌فرد در مجموع حدود ۲۲,۰۶۶ کیلومتر را پیموده و در کشورهایی مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا گشت‌وگذار کرده است.

مک لارن F1 شاسی 014مک لارن F1 شاسی 014

مک‌لارن F1 شاسی 014 در سال ۲۰۰۷، یک بازسازی کامل کارخانه‌ای را در مرکز فناوری مک‌لارن تجربه کرد. این بازسازی شامل جداسازی کامل قطعات و مونتاژ مجدد آن بود که کیفیت بی‌نظیری را برای خریدار ۲۵.۳ میلیون دلاری تضمین می‌کند. علاوه بر این، خودرو دارای امضاهای مایکل شوماخر و لوئیس همیلتون، دو راننده افسانه‌ای فرمول یک است که به ارزش تاریخی آن می‌افزاید.

بیشتر بخوانید

ویژگی‌های منحصربه‌فرد LM-Spec

مک لارن F1 شاسی 014مک لارن F1 شاسی 014

مک‌لارن F1 شاسی 014 یکی از تنها ۸ دستگاه F1 است که به کیت آیرودینامیک با نیروی رو به پایین بالا (High-Downforce Kit) مجهز شده است. این کیت شامل بال عقب ثابت، سپر و اسپلیتر جلوی جدید برگرفته از مدل مسابقه‌ای GTR، گلگیرهای جلوی لووردار LM-style، چراغ‌های جلوی ارتقا یافته و رینگ‌های سبک‌وزن OZ می‌شود.

مک لارن F1 شاسی 014مک لارن F1 شاسی 014

کابین داخلی نیز با ویژگی‌های LM-spec خاص و صندلی راننده الهام‌گرفته از خودروهای مسابقه‌ای، همراه با فیبر کربن نمایان در بخش‌های مختلف، فضایی جدی و اسپرت را فراهم می‌کند. سیستم تهویه مطبوع نیز بهبود یافته تا برای استفاده در آب‌وهوای گرم مناسب‌تر باشد. رنگ اصلی زرد تیتانیومی این خودرو بعدها به سفید ایبیس (Ibis White) تغییر یافت که خطوط طراحی آن را برجسته‌تر می‌کند. مک‌لارن F1 شاسی 014 با ترکیب تاریخچه سلطنتی برونئی، مهندسی گوردون موری (Gordon Murray) و ارتقاهای کارخانه‌ای LM، به قله مجموعه‌های خودرویی رسیده است.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!