معرفی نسخه تیونشده تویوتا لندکروزر سری ۷۰ با قیمتی فراتر از انتظار
به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز
ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 26 آذر 1404 ساعت 12:47
شرکت تیونینگ PVS Automotive در استرالیا، از نسخه تیونشده شاسی بلند افسانهای تویوتا لندکروزر سری ۷۰ با برچسب قیمتی نجومی رونمایی کرد.
دنیای تیونینگ شاسی بلندها که سالها به سلطه مدلیهایی چون مرسدس بنز G کلاس و لندروور دیفندر درآمده بود، حالا شاهد ظهور یک رقیب غیرمنتظره و درعینحال کلاسیک یعنی سوی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ است که با ظاهری کاملاً متحول وارد میدان شده و میتواند حرفهای زیادی برای عاشقان آفرود داشته باشد. شرکت PVS Automotive در استرالیا جسورانهترین پروژه خود را روی نسخه پایه این لندکروزر اجرا کرده است.
این تیونر استرالیایی با تغییرات جذاب، لندکروزر سری ۷۰ را به یک هیولای آفرود لوکس تبدیل کرده است که هم توان عبور از مسیرهای خشن را دارد و هم ظاهر و حس یک شاسی بلند تمامعیار را القا میکند. با برچسب قیمت ۱۴۵ هزار دلار استرالیا، این نسخه خاص تقریباً سه برابر ارزش پایه خود مدل استاندارد قیمتگذاری شده که نشان میدهد بازار تیونینگ لوکس دیگر محدود به برندهای اروپایی نیست. در این بخش از اخبار خودرو به بررسی مشخصات تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تیونشده میپردازیم.
فهرست مطالب
ظاهر تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تیونشده شرکت PVS


شرکت تیونینگ PVS Automotive در استرالیا بار دیگر نشان داده است که چگونه میتوان یک شاسی بلند کلاسیک را به اثری کاملاً نو از مهندسی و طراحی تبدیل کرد. این بار آنها یکی از آخرین نسخههای تویوتا لندکروزر سری ۷۰ واگن GXL مدل ۲۰۲۵ را به کارگاه خود بردهاند تا از نو معنای آفرودر جانسخت را بازتعریف کنند. در گام نخست، PVS با همکاری شریک فنی خود یعنی شرکت Urnieta، بر ظاهر خودرو تمرکز کرده است تا چهرهای خشنتر، جدیتر و آمادهتر برای مواجهه با مسیرهای بیابانی خلق کند.
سپر جلوی کاملاً جدید با طراحی زاویهدار خشن، به همراه رکابهای لولهای مقاوم، باربند سقفی کاربردی و نردبان دسترسی در قسمت عقب، حس ماجراجویی و آمادگی بیوقفه را در همان نگاه اول منتقل میکنند. در کنارهها، گلگیرهای پهن و اسنورکلهای استاندارد با تم یکدست مشکی مات هماهنگ شدهاند تا ترکیب بصری خودرو به نهایت انسجام برسد. اما تحول اصلی در جزئیات ظاهری متوقف نمیشود.
بیشتر بخوانید
رینگهای فورجکاریشده آلومینیومی با رنگ مشکی براق و لاستیکهای مخصوص آفرود با دیوارههای ضخیم، ترکیبی از عملکرد فنی و جلوه پرابهت را به نمایش میگذارند. این مجموعه نهتنها زیبایی را افزایش داده بلکه زاویه ورود و خروج خودرو در مسیرهای سخت را ارتقا داده است. پوشش نهایی بدنه آخرین مرحله از ارتقای ظاهری را تشکیل میدهد؛ جایی که تمامی سطوح فلزی خودرو با لایه محافظ رنگ ترمیمشونده از برند XPEL پوشیده شدهاند. این پوشش هوشمند در برابر خراشهای سطحی و سنگریزههای مسیر مقاومت میکند و در صورت آسیب جزئی، با گرمای خورشید یا آب گرم خود را بازسازی میکند.
تغییرات کابین Toyota Land Cruiser 70 Series


بزرگترین تغییر در پروژه تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تیونشده شرکت PVS Automotive نه در نمای بیرونی، بلکه درون کابین آن رخ داده است. در اینجا فلسفه کاربردی و سادگی طراحی تویوتا بهکلی کنار گذاشته شده تا جای خود را به فضایی بدهد که بیشتر یادآور اتاق مفهومی یک خودرو آیندهنگر لوکس است تا کابین یک شاسی بلند سنتی آفرودر. بهجای داشبورد و تزئینات خشن کارخانهای، اکنون هر سطح و جزئیات داخلی با آلکانترای آبی تیره پریمیوم پوشانده شده است.
این ترکیب پارچه نرم جیرمانند با رنگی عمیق و آرامشبخش، فضایی بهشدت لوکس و مدرن پدید آورده که تضاد عجیبی با ذات آفرودی این خودرو دارد. صندلیهای استاندارد حذف و جای خود را به صندلیهای مسابقهای Recaro Cross GK100 دادهاند؛ محصولی که در خودروهای رالی و اسپرت دیده میشود و با ساختار ارگونومیک خود حمایت جانبی فوقالعادهای در مسیرهای ناهموار ارائه میدهد.
فرمان نیز از یک تویوتا تاندرای مدرن الهام گرفته شده که حس کنترل و ظرافت بیشتری به راننده میبخشد، در حالیکه جزئیات فیبرکربنی اطراف آن حس لوکسبودن و قدرت را منتقل میکند. در کنار این تضاد رنگی و بافتی، دوختهای نارنجی برجسته در کنارهها و روی صندلیها نقش امضای طراحی داخلی محسوب میشوند. از جنبه تکنولوژی نیز PVS به حداقلها بسنده نکردهاست. سیستم صوتی و نمایشگر سنتی کارخانهای حذف و جای خود را به نمایشگر ۹ اینچی مدرن داده که قابلیتهای هوشمند و اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه میدهد.
مشخصات فنی و قیمت


با وجود تمام تغییرات چشمگیر ظاهر و کابین، شرکت PVS Automotive تصمیم گرفته است پیشرانه لندکروزر را دستنخورده باقی بگذارد. زیر کاپوت تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تیونشده هنوز همان موتور کلاسیک و قابل اعتماد ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل تویوتا قرار دارد که به خاطر دوام بالا و گشتاور مناسب، دهههاست نماد قابلیت اطمینان تویوتا در مناطق سخت و کویری محسوب میشود.
این واحد توربودیزل استاندارد توان تولید ۲۰۱ اسببخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور آنی را دارد که هرچند در مقایسه با موتورهای امروزی پایین است، اما در عمل برای مأموریت اصلی این خودرو یعنی عبور از مسیرهای سنگی، شیبهای سنگین و بارکشی بیرحمانه کاملاً کافی و حتی مطلوب است. نیروی تولیدی موتور، از طریق یک گیربکس ششسرعته اتوماتیک به سیستم چهارچرخ محرک دائم منتقل میشود.
همچنین بخوانید 

آنچه PVS در این پروژه انجام داده، در واقع تفکیک هوشمندانه میان ظاهر و عملکرد است. تیم طراحی تصمیم گرفته ظاهر، حس و تجربه لندکروزر را کاملاً بازطراحی و لوکس کند، اما در بخش پیشرانه و قوای محرکه، بهجای جایگزینی یا ارتقاهای پرهزینه، بر اصالت فنی و دوام بینقص تویوتا تکیه کند. به همین دلیل، این خودرو با وجود ظاهر متفاوت و کابینی شبیه به یک مفهومی در قلب خود همان قابلیتهای مکانیکی و استقامت بیابانی نسخه استاندارد را دارد.
نسخه تیونشده PVS با قیمتی حدود ۲۲۰ هزار دلار استرالیا یا معادل تقریبی ۱۴۵ هزار دلار آمریکا برای فروش گذاشته شده، در حالیکه قیمت نسخه استاندارد کارخانهای در بازار استرالیا حدود ۸۵ هزار دلار استرالیا (۵۶ هزار دلار آمریکا) است. یعنی هزینه اجرای پروژه، شامل تغییرات ظاهری، بازسازی کامل کابین، قطعات اختصاصی و پوششهای محافظتی، تقریباً 3 برابر قیمت خود خودرو بوده است.





