تیکاگو‌

رولزرویس گوست منصوری معرفی شد؛ لوکس‌ترین سدان تیون‌شده با اصالت بریتانیایی

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 25 آذر 1404 ساعت 21:10

مهندسان شرکت تیونینگ منصوری با حفظ روح آرام و نجیب رولزرویس، چهره‌ای مدرن و تهاجمی‌تر برای گوست خلق کرده‌اند.

منصوری این‌بار سراغ یکی از نمادین‌ترین چهره‌های دنیای خودرو یعنی رولزرویس گوست رفته و این سدان اشراف‌زاده بریتانیایی را چندین پله ارتقا داده است. حاصل اشرافیت بریتانیایی نسخه گوست و جاه‌طلبی تیونینگ منصوری، لیموزینی فوق‌لوکس است که برخلاف انتظار، نه فریاد می‌زند و نه خودنمایی می‌کند، بلکه قدرت را در سکوت به رخ می‌کشد. پروژه‌ جدید این تیونر مشهور بر پایه مدل ۲۰۲۵ رولزرویس گوست توسعه یافته و هدف آن، تزریق چاشنی هیجان و جسارت به کالبد آرام و نجیب این سدان بریتانیایی است. در این بخش از اخبار خودرو با رولزرویس گوست منصوری بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی نسخه ۲۰۲۵ رولزرویس گوست با کیت منصوری

نمای جلو رولزرویس گوست منصورینمای جلو رولزرویس گوست منصوری

برخلاف بسیاری از پروژه‌های پرهیاهوی منصوری که با خطوط تند و رنگ‌های جسورانه چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، کیت جدید رولزرویس گوست ۲۰۲۵ مسیر دیگری را برگزیده و وقار سنتی انگلیسی را با جسارت کنترل‌شده‌ تیونینگ درهم می‌آمیزد. در این نسخه، قدرت بالای پیشرانه در سکوتی از جنس فیبرکربن و طراحی حساب‌شده پنهان شده و همین تضاد، رولزرویس گوست منصوری را به اثری چشمگیر و خاص‌تر از همیشه بدل می‌کند.

منصوری تقریباً هیچ بخشی از بدنه‌ گوست را دست‌نخورده باقی نگذاشته است. این تیونر با همان دقت و وسواس شناخته‌شده‌ خود کیتی کامل از فیبرکربن را برای این لیموزین افسانه‌ای طراحی کرده است که شامل سپرهای جلو و عقب کاملاً جدید با دهانه‌های هوای عملکردی، رکاب‌های جانبی یکپارچه، دیفیوزر اسپرت با فرم آیرودینامیک و دو اسپویلر ظریف روی سقف و لبه‌ صندوق عقب است.

نمای عقب رولزرویس گوست منصورینمای عقب رولزرویس گوست منصوری

این اجزا در کنار هم، شخصیتی تهاجمی اما کاملاً هماهنگ را برای گوست خلق کرده‌اند که هنوز هویت رولزرویس را حفظ می‌کند اما در عین حال به وضوح امضای منصوری را با خود یدک می‌کشد. در بخش جلو، جلوپنجره‌ آبشاری نمادین رولزرویس درون قابی مشکی و براق محصور شده و حالا نوارهای عمودی چراغ‌های روز با آرایش عمود و زاویه‌دار خود، امضایی تازه و خاص به چهره‌ی خودرو داده‌اند. در نمای عقب نیز منصوری با الهام از مسابقات فرمول یک، چراغ ترمز مرکزی باریکی را در قلب دیفیوزر فیبرکربنی گنجانده است؛ درست بالای چهار خروجی عظیم اگزوز که نشانه‌ای آشکار از پتانسیل پرفورمنس این لیموزین آرام است.

همچنین بخوانید

ارتقای پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 گوست

نمای عقب رولزرویس گوست منصورینمای عقب رولزرویس گوست منصوری

در نسخه‌ استاندارد، رولزرویس گوست بلک‌بدج از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۷۵ لیتری توئین‌توربو بهره می‌برد که توان ۶۰۰ اسب بخار را با دقتی بالا و هماهنگ با گیربکسی پیشرفته به چهار چرخ منتقل می‌کند. اما مهندسان منصوری، این شاهکار مکانیکی را دوباره مورد جراحی دقیق قرار داده‌اند تا گوست دیگر تنها سمبل آرامش و شکوه نباشد و چهره‌ تهاجمی‌تری از خود نشان دهد.

با ارتقاء نرم‌افزارها، تغییرات در کاتالیزور سیستم خروجی و بازنگری توربوشارژ، قدرت این پیشرانه اکنون به رقم خیره‌کننده‌ ۷۲۰ اسب بخار رسیده که در کلاس خودروهای فوق‌لوکس بسیار کم‌سابقه است. گشتاور نیز به سطح ۱۰۲۰ نیوتن‌متر جهش یافته تا گوست منصوری هم‌زمان روح لیموزین و سوپراسپرت را در خود داشته باشد.

این مقدار نیرو، شتابی را رقم می‌زند که حتی رقبای اسپرت‌تر از آن را شگفت‌زده خواهد کرد. ظاهر این کاخ متحرک نیز هماهنگ با عملکرد آن دگرگون شده است. رینگ‌های فورج‌کاری‌شده‌ی تماماً مشکی، نه‌تنها وزن غیرمؤثر را کاهش داده و هندلینگ را بهبود داده‌اند، بلکه حس لوکس‌بودن را تشدید کرده‌اند.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!