تیکاگو‌

رولزرویس اسپکتر منصوری با تزئینات طلا و فیبر کربن، اوج تجمل و شکوه را به نمایش می‌گذارد

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 28 آذر 1404 ساعت 18:36

جدیدترین پروژه منصوری روی رولزرویس اسپکتر، لوکس‌ترین تفسیر از این خودرو بریتانیایی محسوب می‌شود که با تزئینات طلا و فیبر کربن همراه شده است.

در جهان پرزرق‌وبرق تیونینگ خودرو، نام برند منصوری و موسس ایرانی آن مترادف با جسارت، نوآوری و افراط بوده است؛ برندی که از دل خودروهای گران‌قیمت، آثاری هنری خلق می‌کند و مرز میان تجمل و اغراق را به سادگی جابه‌جا می‌سازد. تازه‌ترین پروژه‌ این تیونر بر پایه رولزرویس اسپکتر، نخستین خودرو تمام‌برقی این برند بریتانیایی است.

منصوری نسخه‌ اختصاصی اسپکتر را با عنوان Equista Linea d’Oro معرفی کرده است که حتی در دنیای خودروهای فوق‌لوکس بی‌سابقه به‌نظر می‌رسد. در این پروژه، بدنه‌ چشمگیر کوپه الکتریکی رولزرویس با فیبر کربن فورج‌کاری شده پوشیده شده است. اما نقطه‌ اوج طراحی منصوری در استفاده از طلای واقعی برای تزیین خطوط، نشان‌ها و جزئیات بدنه است. در این بخش از اخبار خودرو با معرفی این شاهکار لوکس و گران‌قیمت همراه ما باشید.

بازتعریف اشرافیت با پروژه رولزرویس اسپکتر منصوری

رولزرویس اسپکتر منصوریرولزرویس اسپکتر منصوری

منصوری در جدیدترین جاه‌طلبی خود، بار دیگر مرز میان ظرافت اشرافی و اغراق را در‌ هم شکسته و پروژه‌ای را معرفی کرده که غرق در متریال گران‌قیمت است. این شگفتی از نمای جلوی خودرو آغاز می‌شود؛ جایی که جلوپنجره‌ شناخته‌شده‌ رولزرویس اسپکتر، دیگر صرفاً نمادی از وقار نیست، بلکه با روکش کامل طلا تبدیل به قطعه‌ای درخشان و چشمگیر شده که زیر نور روز و چراغ‌های شب به‌طرزی خیره‌کننده می‌درخشد. در امتداد آن، مجسمه‌ نمادین روح خلسه حالا از جنس طلای نیمه‌شفاف و نورانی ساخته شده و در میان خطوط کنتراست‌دار فیبر کربن جلوه‌ای سورئال و ماورایی به این خودرو بخشیده است.

بر فراز چنین پیشانی باشکوهی، کاپوتی کاملاً جدید از فیبر کربن فورج‌کاری‌شده با الگوی درشت نشسته که سطح آن بافتی شبیه توپ گلف دارد تا بازی نور و سایه بر روی بدنه را دوچندان کند. این طراحی پیچیده و جسورانه، تنها به کاپوت محدود نیست و پنل‌های جانبی، قاب پنجره‌ها و دستگیره‌های در براق و طلایی را نیز شامل می‌شود. اوج این تزئینات در پایین‌ترین بخش رولزرویس اسپکتر منصوری رقم می‌خورد، جایی‌که رینگ‌های عظیم‌الجثه‌ ۲۴ اینچی فورج‌کاری‌شده با روکش طلای ضخیم خودنمایی می‌کنند و با این حجم درخشش، روح آرام رولزرویس را به نوعی شکوه اغراق‌آمیز مدرن بدل می‌کنند.

بیشتر بخوانید نمای کابین رولزرویس اسپکتر منصورینمای کابین رولزرویس اسپکتر منصوری

داخل کابین نیز این نمایش پرزرق‌وبرق ادامه دارد و به‌مراتب چشمگیرتر می‌شود. صندلی‌های با چرم سفید ناب در کنار دوخت‌های طلایی دست‌دوز و نوارهای متالیک تصویری از ظرافت لوکس و جسارت بصری را ارائه می‌دهند. در برابر راننده، داشبورد و کنسول میانی با ترکیبی از فیبر کربن براق و ورقه‌های طلای تزئینی تزیین شده‌اند و فرمان هم در همین زبان طراحی بازآفرینی شده است. اما اوج هنرنمایی منصوری در وسواس مثال‌زدنی او نسبت به جزئیات است؛ تا جایی که حتی قاب بلندگوها، کلیدهای کنترلی و دسته‌ی چترهای مخصوص رولزرویس هم تماماً از طلا ساخته شده‌اند.

اسپکتر برقی با غرش مصنوعی پیشرانه کلاسیک

نمای جانبی رولزرویس اسپکتر منصورینمای جانبی رولزرویس اسپکتر منصوری

در بخش فنی که معمولاً میدان نمایش قدرت و اصلاحات مکانیکی تلقی می‌شود، منصوری این بار کار خاصی نکرده است. رولزرویس اسپکتر برخلاف خودروهای دیگر این برند با پیشرانه تمام‌برقی و بدون موتور درون‌سوز عرضه می‌شود. از همین رو، پیشرانه‌ها و پکیج باتری عظیم آن در نسخه‌ منصوری کاملاً دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

همچنین بخوانید

هیچ افزایشی در توان، گشتاور یا تنظیمات انتقال نیرو رولزرویس اسپکتر منصوری رخ نداده و مهندسان نیز می‌دانستند که لمس بخش فنی این خودرو اشرافی ممکن است توازن فوق‌العاده سیستم الکتریکی آن را بر هم بزند. اما به جای قدرت بیشتر، منصوری راهی هوشمندانه را برای جلب توجه انتخاب کرده و آن چیزی نیست جز نصب مجموعه‌ای از بلندگوهای تخصصی در بخش زیرین سپر عقب که وظیفه‌ تولید مصنوعی غرش یک موتور بنزینی پرقدرت کلاسیک را بر عهده دارند.

این سیستم با الگوریتم‌های صوتی پیشرفته هماهنگ با سرعت، فشار پدال و وضعیت رانندگی عمل می‌کند تا هر لحظه، غرش ساختگی آن دقیقاً با رفتار خودرو همگام باشد. بدین‌ ترتیب اسپکتر که ذاتاً بی‌صدا و آرام است، اکنون هنگام حرکت غرش دلنشین و نمایشی دارد؛ تجربه‌ای که تضاد میان سکوت فناوری‌های آینده و هیجان مکانیکی گذشته را به زیبایی ترکیب می‌کند.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!