هواوی با عبور از اپل، پادشاه بازار ساعتهای هوشمند در سال ۲۰۲۵ شد
به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز
ارسال شده توسط: ایمان احمدیان 27 آذر 1404 ساعت 09:18
بر اساس گزارش IDC، هواوی در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۵ با پیشی گرفتن از شیائومی و اپل، بیشترین سهم بازار جهانی ساعتهای هوشمند را به خود اختصاص داد.
بازار جهانی گجت های پوشیدنی در سال ۲۰۲۵ شاهد تغییرات چشمگیری بوده و هواوی توانسته است با عملکردی خیرهکننده، عنوان بزرگترین تولیدکننده ساعت هوشمند را در سه فصل ابتدایی سال از آن خود کند.
طبق جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، این غول چینی موفق شده است با عبور از رقبای قدرتمندی همچون شیائومی و اپل، جایگاه نخست را در این بازار رقابتی تصاحب کند.
پیشتازی هواوی و رشد سریع شیائومی در بازار ساعت هوشمند
گزارش IDC نشان میدهد که در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۵، بازار جهانی دستگاههای پوشیدنی مچی (شامل ساعتهای هوشمند و دستبندهای سلامتی) با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده و مجموعاً بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه روانه بازار شده است.


در این میان، هواوی با عرضه ۲۸.۶ میلیون دستگاه، سهمی معادل ۱۸.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. موفقیت هواوی عمدتاً مدیون عرضه مدلهای محبوبی مانند سری Watch GT 5 و Watch D2 بوده است که با استقبال گستردهای، بهویژه در بازار چین، روبرو شدهاند.
بیشتر بخوانید
از سوی دیگر، شیائومی با ثبت رشد خیرهکننده ۴۲.۶ درصدی نسبت به سال گذشته، عنوان سریعترین برند در حال رشد را کسب کرده است. این شرکت با عرضه ۲۷.۹ میلیون دستگاه و کسب ۱۸.۱ درصد از سهم بازار، در جایگاه دوم ایستاد. استراتژی شیائومی در عرضه محصولات مقرونبهصرفه و متنوع مانند سری ردمی واچ و می بند، نقش کلیدی در این موفقیت داشته است.
جایگاه اپل و سامسونگ در رتبهبندی جهانی
در این رتبهبندی، اپل با عرضه ۲۲.۵ میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته است که نشاندهنده کاهش ۱۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. به نظر میرسد رقابت شدید با برندهای چینی و اشباع بازار در برخی مناطق، بر فروش اپل واچ تأثیر گذاشته است.


سامسونگ نیز با ۱۱.۸ میلیون دستگاه در رتبه چهارم جای گرفته است. اگرچه سامسونگ در نیمه اول سال با کاهش فروش مواجه بود، اما عرضه سری گلکسی واچ ۸ در فصل سوم توانست روند نزولی این شرکت را متوقف کند.
آینده بازار گجتهای پوشیدنی
تحلیلگران IDC پیشبینی میکنند که بازار گجتهای پوشیدنی در سال ۲۰۲۶ نیز به رشد خود ادامه دهد. تمرکز بر قابلیتهای پیشرفته پایش سلامت، ادغام هوش مصنوعی و بهبود عمر باتری، از جمله عواملی هستند که میتوانند تقاضا برای این محصولات را در سال آینده افزایش دهند. با توجه به رقابت تنگاتنگ میان غولهای تکنولوژی، انتظار میرود شاهد نوآوریهای بیشتری در این حوزه باشیم.





