۲۴ بهمن ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰
برخلاف بازارهای موازی، بازار خودرو روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد. بررسیها نشان میدهد تقریبا تمامی مدلها با افزایش ۵ تا ۱۵ میلیونی قیمتها رو به رو شدهاند.
به گزارش کلیک روز گذشته بازار خودرو با رشد قیمت محصولات داخلی به کار خود پایان داد. برخلاف بازارهای موازی که در پی نوسانات قیمتها با ریزش مواجه شدند، بازار خودرو روندی صعودی را طی کرد.
این رفتار بازار خودرو، که در هفتههای اخیر همسو با دلار و طلا نبوده است، دوباره در روز گذشته تکرار شد. پس از افزایش ناگهانی و قابل توجه قیمت دلار و طلا، اصلاح قیمت در این بازارها پیشبینی میشد، اما خودرو همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرد، به طوری که اغلب محصولات تولید داخل، به غیر از کوییک LGX دندهای، با افزایش 5 تا 15 میلیون تومانی قیمتها روبهرو شدند.
سیاستهای جدید دولت در صنعت خودرو، از واردات گرفته تا خصوصیسازی ایرانخودرو، به همراه شرایط بازارهای موازی و پتانسیل بالای رشد بازار خودرو پس از رکود طولانی مدت، سیگنالهایی مثبتی است که بازارخودرو را تحت تاثیر قرار داده. این مسائل در کنار هم باعث شده است تا بسیاری از فعالان بازار، که پیشتر نسبت به ورود به این بازار مردد بودند، تصمیم به سرمایهگذاری بگیرند و شرایط رکودی که در گذشته حاکم بود، تا حدی کاهش یابد.
ایرانخودرو: سورن پیشتاز رشد قیمتها در بازار خودرو
در گروه محصولات ایرانخودرو، تمامی مدلها با رشد قیمت همراه بودند. تارا اتوماتیک و دنا پلاس EF7 اتوماتیک آپشنال هر دو افزایش ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کردند و به ترتیب به ۱ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۱ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان رسیدند.
از دیگر تغییرات مهم، پژو پارس سال با رشد ۱۰ میلیونی (۱.۳ درصدی) و سورن پلاس با بیشترین افزایش قیمت )۱۵ میلیون تومان معادل ۲.۲ درصد( همراه بود. رانا پلاس نیز با ۵ میلیون تومان افزایش، رشد کمتری را نسبت به سایر مدلها تجربه کرد.
سایپا: کوییک جا ماند!
در گروه محصولات سایپا، شاهین G اتوماتیک و شاهین G دندهای هر دو با افزایش ۱۰ میلیون تومانی همراه شدند و به ترتیب به ۹۳۵ و ۸۶۵ میلیون تومان رسیدند. شاهین پلاس اتوماتیک نیز بیشترین افزایش را در این گروه داشت و ۱۵ میلیون تومان (۱.۲ درصد) رشد کرد.
در مقابل، کوییک LGX دندهای برخلاف سایر مدلها بدون تغییر قیمتی باقی ماند و به قیمت ۴۷۵ میلیون تومان معامله شد.
ارسال به دیگران
۲۴ بهمن ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰