تپسی در دوره 9 ماهه امسال، هزار و 505 میلیارد تومان درآمد و 276 میلیارد تومان سود خالص کسب کرد. این شرکت علاوهبر هزینههای عملیاتی و اداری، هزار و 775 میلیارد تومان برای جذب سفیر و کاربر هزینه کرده است. این رقم 18 درصد بیشتر از درآمد این تاکسی اینترنتی است.
صورتهای مالی حسابرسینشده این شرکت روی کدال نشان میدهد درآمد تپسی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دوبرابر شده است. هزینههای عملیاتی آن نیز به همین نسبت افزایش یافته است.
۹ ماه ۱۴۰۳ (میلیارد تومان)تغییر نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۲ (درصد)درآمد عملیاتی1505102هزینه عملیاتی1051100هزینه فروش، اداری و عمومی106139سود خالص277125صورت سود و زیان تپسی (حسابرسی نشده)
بخش دیگری از هزینههای تپسی مربوط به مخارج انتقالی است. هزینههایی که بابت جذب سفیر و ایجاد انگیزه در آنها و هزینههای بازاریابی برای جذب مسافران است. این تاکسی اینترنتی در 9 ماه امسال هزار و 775 میلیارد تومان صرف این موضوع کرده است که بیش از درآمد عملیاتیاش است. آنطور که پیداست، رقابت برای افزایش سهم بازار برای تپسی بسیار گران تمام شده است.
طبق قوانین حسابداری، 410 میلیارد تومان از این رقم مستهلک شده و با درج در سرفصل هزینههای عملیاتی، روی سود شرکت اثر گذاشته است تا سود خالص تپسی 276 میلیارد تومان گزارش شود. هزار و 365 میلیارد تومان دیگر اثری روی سود خالص نداشته و در سالهای بعد مستهلک خواهد شد.
عبور تعداد رانندهها از 3 میلیون
طبق گزارش تفسیری هیئتمدیره، تعداد رانندههای تأییدشده تپسی به 3 میلیون و 90 هزار راننده رسیده است. این تاکسی اینترنتی همچنین 29 میلیون و 590 هزار مسافر ثبتشده دارد.
تپسی با اسپانسری برنامه «هزار و یک» شبکه نسیم امیدوار است بیش از 4 میلیون کاربر جدید کسب کند. این برنامه از هفته گذشته شروع شده و هر شب 200 میلیون تومان جایزه به شرکتکنندگان در مسابقه اهدا میشود. مسابقهای که فقط بر بستر تپسی اجرا میشود.