نرم افزار و اپلیکیشن

ریل‌های اینستاگرام حالا می‌توانند حداکثر ۳ دقیقه باشند

اینستاگرام اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند در بخش ریلز با مدت‌زمان حداکثر ۳ دقیقه ویدیو منتشر کنند. این تغییر، که دو برابر حد قبلی ۹۰ ثانیه است، در پاسخ به درخواست‌های متعدد کاربران انجام شده است.

طبق گزارش «TheVerge»، «آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، در این خصوص اظهار داشت که بازخوردهای کاربران نشان داده که ۹۰ ثانیه برای بیان کامل ایده‌ها و داستان‌ها کافی نیست.

آیا اینستاگرام با تغییر جدیدش از تیک‌تاک پیشی می‌گیرد؟

این تغییر درحالی رخ داده است که آدام موسری سال گذشته میلادی تأکید کرده بود افزایش مدت‌زمان ریل‌ها ممکن است هویت اصلی پلتفرم را که بر ارتباط دوستان و آشنایان تمرکز دارد، تحت تأثیر قرار دهد. او در آن زمان گفته بود که اینستاگرام نمی‌خواهد با ارائه ویدیوهای طولانی، فاصله‌ای بین کاربران و دوستانشان ایجاد کند. اما باتوجه‌به محبوبیت بالای ویدیوهای طولانی در پلتفرم‌های دیگر، به نظر می‌رسد اینستاگرام تصمیم گرفته است نیازهای کاربران را در اولویت قرار دهد.

 زمان ریلز در اینستاگرام

این تصمیم همزمان با ممنوعیت تیک‌تاک رخ داده است. تیک‌تاک از سال ۲۰۲۱ امکان انتشار ویدیوهای ۳ دقیقه‌ای را فراهم کرده بود و اکنون فعالیت‌های خود را در آمریکا متوقف کرده است. رقابت بین این دو پلتفرم برای جذب و حفظ کاربران، یکی از دلایل اصلی تغییرات جدید در اینستاگرام محسوب می‌شود.

ریلزهای طولانی‌تر: فرصتی برای بیان بهتر داستان‌ها

اینستاگرام در گذشته رویکردی محافظه‌کارانه نسبت به افزایش طول ویدیوهای ریلز داشته است. بیش از دو سال از زمانی که این شرکت اجازه انتشار ویدیوهای ۹۰ ثانیه‌ای را داده، می‌گذرد. همچنین، آزمایش‌هایی برای افزایش مدت‌زمان ریلز به ۱۰ دقیقه نیز انجام شده است، اما این قابلیت هنوز به‌طور رسمی عرضه نشده است. بااین‌حال، تغییر اخیر نشان می‌دهد که اینستاگرام آماده است تا انعطاف بیشتری در ارائه خدمات خود به کاربران داشته باشد.

افزایش زمان ریلز در اینستاگرام

این اقدام می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید باشد، زیرا آنها زمان بیشتری برای ارائه پیام‌ها و ایده‌های خود خواهند داشت. همچنین، کاربران عادی نیز می‌توانند لحظات بیشتری از زندگی خود را در قالب ریل‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند.

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا