کسب‌وکار شما

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام؛ چطور فروش‌مون رو در اینستاگرام بیشتر کنیم؟

اینستاگرام خیلی وقته که دیگه یه شبکه اجتماعی صرف نیست. خرید و فروش در اینستاگرام انقدر زیاد شده که حتی خود اینستاگرام رو هم به فکر فرو برد و باعث شد اینستاگرام شاپ رو راه بندازه. این خودش نشون میده افزایش فروش در اینستاگرام تو همه جای دنیا یه دغدغه جدیه و کسب و کارهای اینستاگرامی تلاش می‌کنن با استراتژی های فروش در اینستاگرام فروش‌شون رو بیشتر کنن. اگه می‌خواین از این قافله جا نمونین حتما از استراتژی های فروش در اینستاگرام که پایین‌تر توضیح می‌دیم استفاده کنین.

اهمیت استفاده از اینستاگرام برای افزایش فروش اینترنتی

اینستاگرام روز به روز آپدیت‌هایی میده که بیشتر به آنلاین شاپ‌ها تو فروش اینترنتی کمک کنه، مثل قابلیت اتصال به گوگل، بیزینس اکانت و… تو این مقاله توضیح میدیم هر کدوم به چه دردی می‌خوره و چطور ازشون استفاده کنین تا افزایش فروش تو اینستاگرام رو تجربه کنین.

سایت خودتون رو راه اندازی کنین

نمی‌شه انکار کرد که سایت می‌تونه تاثیر فوق‌العاده‌ای روی فروشتون بذاره. اول از همه داشتن سایت هم کلاس کاری داره هم باعث می‌شه مخاطباتون راحت‌تر بهتون اعتماد کنن. از اینا که بگذریم خیلی وقت‌ها مشتریا خریدشون رو تو اینستاگرام کامل نمی‌کنن چون یا نتونستن محصول موردنظرشون رو پیدا کنن یا پیدا می‌کنن ولی قیمت و موجودی محصول مشخص نیست یا شما با تاخیر پاسخ دادین و پشیمون شدن. قطع و وصلی اینترنت و VPNها هم بماند. داشتن سایت این مشکلات رو مرتفع می‌کنه و بهتون اجازه مدیریت بهتری روی سفارشا داشته باشین. البته نگهداری از سایت هم هزینه‌بره هم دانش فنی می‌خواد، پیشنهاد ما استفاده از فروشگاه‌سازهایی مثل ویتروئه.

تو کمتر از یه ساعت سایت فروشگاهی‌تون رو تو ویترو بسازین!

پروفایل اینستاگرام ویترین شماست

فرض کنین قراره یه مغازه باز کنین، نیازی به گفتن نیست که ویترین چقدر مهمه. می‌تونه اولین دلیلی باشه که کسی وارد مغازه بشه یا نه. پس حتما پروفایلتون رو حرفه‌ای بسازین. پروفایل اینستاگرام باید شفاف و مختصر باشه. یعنی با یه نگاه بشه فهمید شما کی هستین؟ چی کار می‌کنین؟ چی می‌فروشین؟ و چرا باید شما رو از بین این همه پیج مشابهتون انتخاب کنه و بهتون اعتماد کنه؟ راه ارتباطی‌تون چیه؟‌ یادتون نره بخشی از سئوی اینستاگرام و استفاده از کلمات کلیدی حوزه کاری‌تون تو بیو و پروفایل اینستاگرام اتفاق میفته.

از ویدئو و ریلز استفاده کنین

الگوریتم اینستاگرام ویدیو رو به عکس ترجیح می‌ده، مخصوصا ریلز! پس از ریل‌ها و استوری‌های ویدیویی برای جلب توجه بیشتر استفاده کنین. طبق گفته مدیر اینستاگرام؛ اگه ۳ ثانیه اول ریلز شما دیده بشه احتمال وایرال شدنش بسیار زیاده، چون کسی که ۳ ثانیه اول براش جالب بوده و نگاهش کرده احتمالا بقیه‌ش رو هم می‌بینه. ریلز بیشترین تاثیر رو برای این که بتونین مخاطبای هدف بیشتری جذب کنین داره که همین باعث افزایش فروش در اینستاگرام می‌شه.

با اینفلوئنسرها همکاری کنین

یکی از مهم‌ترین و موثرترین استراتژی‌های افزایش فروش در اینستاگرام همکاری با اینفلوئنسرهاست. تو این سبک از تبلیغات اینستاگرام، اینفلوئنسر محصول و پیج شما رو تبلیغ می‌کنه و از اون جایی که فالوورای اون اینفلوئنسر بهش اعتماد دارن، به شما هم اعتماد می‌کنن و ازتون خرید می‌کنن. حواستون باشه با چه اینفلوئنسری همکاری می‌کنید و کسی رو پیدا کنین که حوزه کاریش به شما نزدیک باشه. مثلا اگه کسب و کار اینستاگرامی شما تو حوزه‌ی پوشاکه، همکاری با یه فشن بلاگر می‌تونه گزینه خوبی باشه.

هایلایت هاتون رو به روز کنین

داشتن هایلایت اول از همه باعث می‌شه پیج‌تون مرتب به نظر برسه و مخاطب بتونه به سرعت به محصول مد نظرش برسه بدون این که نیاز باشه کل پیج تون رو بگرده تا محصول مورد نظرشو پیدا کنه. اگه فروش در اینستاگرام براتون مهمه سعی کنین هایلایت‌تون آپدیت باشن.

تقویم محتوایی داشته باشین

داشتن تقویم محتوایی نقش به سزایی تو افزایش فروش در اینستاگرام داره. اولا اینستاگرام شما را به عنوان یه اکانت فعال که مرتب محتوا منتشر می‌کنه می‌شناسه، ضمنا مخاطباتون عادت می‌کنن مثلا هر دو روز یک بار محتوای جدید از شما ببینن که باعث میشه ترغیب بشن تا ازتون خرید کنن.

اکانت بیزنس اینستاگرام رو فعال کنین

اگه صاحب یه کسب و کار در اینستاگرام هستین دیگه یه کاربر معمولی برای اینستاگرام به حساب نمیاین، پس لازمه حتما حساب کاربری تون رو به بیزنسی تغییر بدین و دسته بندی مخصوصش رو هم انتخاب کنین. به عنوان مثال دسته Shopping and Retail می‌تونه براتون مناسب باشه. شما با این کار یه پیام می‌دین که هدف این اکانت فروش در اینستاگرامه.

عکاسی محصولات‌تون رو جدی بگیرین

در نظر بگیرین مشتری‌های شما قراره با یه عکس از شما خرید کنن، پس خیلی مهمه که عکس‌های محصولاتتون کاملا واضح باشن و از چند زاویه مختلف گرفته شده باشن که مشتری‌هاتون بدونن دقیقا چه محصولی قراره برسه دست‌شون. سعی کنین عکس‌ها تو شبیه‌ترین حالت به محصول باشن و از ادیت زیاد استفاده نکنین. اگه محصولتون دقیقا همونی باشه که عکسشو میذارین باعث رضایت مشتریا میشه و در نهایت فروش‌تون تو اینستاگرام رو بیشتر می‌کنه.

با مخاطباتون تعامل داشته باشین

تعامل با مخاطب فقط به این معنا نیست که جواب کامنت و دایرکت‌شون رو بدین، بلکه باید هر کاری که باعث تعامل بیشتر می‌شه رو انجام بدین. مثلا از مخاطباتون بخواین با محتواتون تعامل کنن و با اطرافیان‌شون به اشتراک بذارن، نظرسنجی‌هارو انجام بدن و… حتی می‌تونین برای این کارا جایزه‌های کوچیک درنظر بگیرین که مخاطباتون انگیزه‌ی انجام دادن‌شون رو پیدا کنن.

اینستاگرام‌تون رو به گوگل وصل کنین

احتمالا نمی‌دونستین که با یه حرکت ساده که چند ثانیه بیشتر هم وقت ازتون نمی‌گیره، می‌تونین کاری کنین که پست‌هاتون تو نتایج سرچ گوگل هم نمایش داده بشن. کافیه هر وقت که پست می‌ذارین از گزینه Alt text استفاده کنین که تو بخش تنظیمات پیشرفته (Advanced settings) قرار داره استفاده کنین. حواستون باشه محدودیت کاراکتر برای نوشتن تو این قسمت دارین پس باید خیلی مرتبط، دقیق و مستقیم راجع به محصولتون بنویسین چون سئو اینستاگرام تا حدی مشابه سئوی گوگله. مثلا؛ شال گردن پشمی زرشکی برند H&M. به علاوه داشتن سایت هم باعث میشه بهتر تو گوگل دیده بشین و یه کانال فروش جدید داشته باشین که مخاطبای بیشتری براتون میاره. ساخت سایت فروشگاهی‌ رو همین الان رایگان تست کنین.

حرفه‌ای کپشن بنویسین

حالا که حرف از سئو اینستاگرام شد واجب شد راجع به کپشن نویسی اینستاگرام هم حرف بزنیم. کپشن پست‌ها و ریلز یکی از بهترین جاهاست که توش سئو رو رعایت کنین و به این ترتیب بیشتر دیده بشین. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و تکرار به اندازه اونا، دقیق و مستقیم بودنشون خیلی می‌تونه بهتون کمک کنه و منجر به افزایش فروش در اینستاگرام بشه. تو نوشتن کپشن حواستون باشه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصول اشاره کنین. مثلا چتر تاشو ضدآب برزنتی شفاف.

نتیجه گیری

برای اینکه بتونین افزایش فروش در اینستاگرام رو تجربه کنین، باید یه استراتژی فروش اینستاگرامی درست و حسابی داشته باشین. یعنی محتوای جذاب و خلاقانه بسازین، و تبلیغات اینستاگرامی موثر داشته باشین. سئو اینستاگرام هم خیلی مهمه، چون باعث میشه پست‌هاتون بیشتر دیده بشن و مخاطب هدف بیشتری جذب کنین. یادتون نره سایت فروشگاهی‌تون رو بسازین، هم به فروش بیشتر و بهینه‌تر کمک می‌کنه و هم باعث برندسازی می‌شه. با استفاده از این ترفندها می‌تونین کسب و کار اینستاگرام خودتون رو رشد بدین و فروش‌تون رو بیشتر کنین.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا