تیکاگو‌

۳ دلیل مهم سامسونگ برای تمرکز روی گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۶

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

ارسال شده توسط: سارا بنی عامریان 27 آذر 1404 ساعت 14:04

سامسونگ در سال ۲۰۲۶ تمرکز خود را بر بازار گوشی‌های تاشو دوچندان می‌کند. ورود اپل، معرفی مدل‌های سه تیکه و نیاز به سودآوری بیشتر از دلایل این تصمیم هستند.

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۶ برای سامسونگ سالی سرنوشت‌ساز در دنیای گوشی‌های موبایل خواهد بود. گزارش‌های متعدد از منابع معتبر فناوری مانند TechRadar و موسسات تحقیقاتی نشان می‌دهند که غول کره‌ای قصد دارد تمرکز خود را بیش از پیش بر روی محصولات تاشو معطوف کند. اما چرا سامسونگ درست در این زمان تصمیم گرفته است استراتژی خود را تهاجمی‌تر کند؟ در ادامه به ۳ دلیل اصلی این تصمیم می‌پردازیم.

۱. سایه سنگین ورود اپل به بازار

گوشی تاشو سامسونگگوشی تاشو سامسونگ

مهم‌ترین محرک سامسونگ، شایعات قوی مبنی بر ورود اپل به بازار گوشی‌ های تاشو در سال ۲۰۲۶ است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که معرفی آیفون تاشو می‌تواند انقلابی در این بازار ایجاد کند و سهم سامسونگ را ببلعد. سامسونگ می‌خواهد پیش از آنکه اپل با اکوسیستم قدرتمند خود وارد میدان شود، جای پای خود را به عنوان “پادشاه تاشوها” محکم‌تر کند و با ارائه محصولاتی بی‌نقص، کاربران را در زمین خود نگه دارد.

بیشتر بخوانید

۲. نوآوری با گلکسی زد تری‌فولد (Tri-Fold)

دلیل دوم، نیاز به یک جهش تکنولوژیک است. بازار تاشوهای فعلی (کتابی و صدفی) تا حدی به بلوغ رسیده و هیجان اولیه خود را از دست داده است. سامسونگ برای بازگرداندن این هیجان، قصد دارد در سال ۲۰۲۶ از گلکسی زد تری‌فولد رونمایی کند؛ گوشی هوشمندی با دو لولا که سه بار تا می‌شود.

گوشی تاشو سامسونگگوشی تاشو سامسونگ

این محصول نه‌تنها قدرت مهندسی سامسونگ را به رخ می‌کشد، بلکه تجربه‌ای کاملاً جدید از تبدیل گوشی به تبلت را ارائه می‌دهد که می‌تواند پاسخی به رقبای چینی مانند هواوی باشد.

۳. حاشیه سود بالاتر و فرار از رکود

دلیل سوم کاملاً اقتصادی است. بازار گوشی‌های هوشمند معمولی (Bar phones) اشباع شده و رشد چندانی ندارد. در مقابل، گوشی‌های تاشو به دلیل قیمت بالاتر، حاشیه سود بسیار بیشتری برای شرکت دارند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد با بازطراحی اساسی سری گلکسی زد فلیپ و رفع نواقص آن، فروش این مدل‌های محبوب اما راکد شده را احیا کند تا درآمد بخش موبایل خود را در سال ۲۰۲۶ تضمین نماید.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!