فیلم دکور

«گردن زنی» سینمایی کارگردانی شد

سمیرا حسن‌پور بازیگر نقش مونا در سریال «گردن‌ زنی» معتقد است سامان سالور در اولین تجربه ساخت سریال توانسته یک داستان سخت، جنایی و زن‌محور را به بهترین شکل کارگردانی کند.

مبلمان اداری آرویناژ

سمیرا حسن‌پور بازیگر سینما که پیش از سریال «گردن‌ زنی» تجربه همکاری با سامان سالور را در فیلم‌هایی چون «تمشک» و «سه کام حبس» را داشته است درباره تجربه حضور خود در این سریال که از فیلم‌نت پخش شد به خبرنگار فیلم‌نت نیوز گفت: یکی از ویژگی‌های این سریال تنوع و تعداد بالای کاراکتر بود که به نظر من هدایت این تعداد از بازیگر کار سخت و در عین حال جذابی بود که سامان سالور از پس آن به خوبی برآمد.

وی ادامه داد: من کارگردانی، تصویربرداری و روایت داستان را دوست داشتم چرا که در «گردن‌ زنی» با وجود تعدد شخصیت ولی بازی ها روان و یک‌دست بود و با توجه به بازخوردهایی که داشتم متوجه شدم که مخاطب درباره این سریال بنا بر سلیقه خود صحبت می کند و همین صحبت کردن، نشان از دیده شدن سریال است.

به گفته وی، برخی از آثار که پخش می‌شود مخاطب اصلا درباره آن صحبت نمی‌کند انگار محصولی ساخته نشده و یا خنثی بوده است اما همین که درباره یک اثر مانند سریال «گردن‌زنی» صحبت می‌شود یعنی توجه مخاطب به آن جلب شده است.

حسن پور یادآور شد: ضمن اینکه مخاطب سریال «گردن‌ زنی» را باید با دقت می‌دید یعنی سریالی نبود که پیچ تلویزیون روشن باشد و طرف به کار خود برسد و گوشه چشمی هم به «گردن‌ زنی» بیندازد و یا اینکه به هیچ عنوان یک سریال دورهمی نبود چون تماشاگر باید با دقت آن را می‌دید تا پازل به درستی از آب درآید بنابراین به گمان من در نوع خود سریالی جذاب و موفق بود.

بازیگر نقش مونا در سریال «گردن زنی» درباره طرح موضوع چرخه خشونت و حضور کاراکترهای خانم در طول سریال گفت: پایه و اساس ساخت داستان‌هایی از جنس جنایی، پلیسی و اجتماعی خشونت است و غیر از این نمی‌تواند باشد. درباره زن محور بودن داستان هم باید بگویم که سالور جزو معدود کارگردان هایی است که نقش زنان در آثارش پررنگ هستند.

وی ادامه داد: فیلمنامه سریال «گردن‌ زنی» متعلق به سالور نبود و او فقط آن را روتوش کرد. من با سامان سالور فیلم سینمایی هم کار کردم و او به عنوان کارگردان هیچگاه بازیگر را به حال خود رها نمی کند و سعی می کند به او کمک دهد.

بازیگر «لب خط» در پاسخ به این پرسش که سامان سالور از ایده‌هایی که در صحنه شکل می‌گیرد استقبال می‌کند یا خیر، گفت: بسیار زیاد. خیلی وقت‌ها بداهه مطلبی را درباره یک کاراکتر می گفت و همراه با بازیگر نقش مورد نظر روی ایده‌ها کار می کردند و همه چیز دگرگون می‌شد و همین خصلت سالور جزئی از ویژگی‌های فیلمسازی او است. در بسیاری از قاب های این سریال، روح سینما وجود داشت و این موضوع برای کارگردانی که تجربه اولین ساخت سریال خود را از سر می‌گذراند یک نقطه عطف و امتیاز بزرگ به شمار می‌آید.

سمیرا حسن‌پور در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به محصولات تولید شده در فیلم‌نت گفت: محصولاتی که در پلتفرم فیلم‌نت ساخته شده است بسیار تمیز و حاوی نکته‌های مثبت است و به شخصه فضای قصه‌ها را بسیار دوست دارم. امیدوارم صنعت سریال سازی پیشرفت کند و اجازه داده شود قصه‌های متنوع‌تری با سانسور کمتر تولید شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من حضور یک کارگردان که آثار سینمایی در کارنامه خود دارد از جمله نکات مثبت فیلم‌نت است زیرا مخاطب با میزانسن‌های جدید و جذاب روبرو می‌شود بنابراین بهتر است بیش از این از قصه‌های جذاب و کارگردان‌های کاربلد حمایت شود.

گفتگو از پریسا ساسانی

گردن‌ زنی نقطه عطف سریال‌سازی معمایی

تحلیل طراحی لباس و استایل بازیگران سریال گردن زنی

گردن‌ زنی و یک پایان تلخ با چاشنی امید

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا