تیکاگو‌

گام بلند کاسپین در آسمان امارات؛ پروازهای مستقیم از ۵ شهر ایران به شارجه

به گزارش تیکاگو به نقل از کجارو

هواپیمایی کاسپین به تازگی ۱۴ پرواز مستقیم هفتگی بین ایران و امارات برقرار کرده است. این پروازها قرار است بین تهران، لار، بندرعباس، قشم و اهواز به مقصد فرودگاه شارجه امارات برگزار شود. نخستین پرواز این مسیر امروز دوشنبه ۱۷ آذر ماه از فرودگاه امام (ره) تهران به مقصد فرودگاه شارجه پرواز کرد.

«عادل نورعلی» مدیرعامل هواپیمایی کاسپین درباره آغاز پرواز ایران به امارات این هواپیمایی در جمع خبرنگاران، گفت:

در راستای توسعه شبکه پروازی بین‌المللی مدت‌ها برنامه‌ریزی کردیم و یکی از سیاست‌های اصلی هم پرواز به کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس بود و چون مردم تردد زیادی به این امارات دارند؛ تصمیم بر این شد تا پروازها به سمت دبی را آغاز کنیم؛ اگرچه زمان‌بر هم بود چون نزدیک به ۱۵ سال این پروازها برقرار نبود پس راه‌اندازی این مسیر زمان‌بر بود. تجهیز هواپیماها و سیستم ناوبری مطابق با استانداردهای کشور امارات، بخش مهمی از این فرآیند بود.

او ادامه داد:

با تلاش پرسنل فنی کاسپین توانستیم بعد از حدود یک سال، امروز اولین پرواز افتتاحیه در هفدهم آذر ماه از تهران به فرودگاه شارجه برقرار کنیم. پروازهای ما از تهران به شارجه به صورت روزانه انجام می‌شود و از دیگر شهرها هم این پروازها انجام می‌شود؛ برای مثال دو پرواز از قشم، لارو و اهواز و یک پرواز هم از بندر به صورت هفتگی خواهیم داشت؛ بنابراین پنج مسیر به دبی برای نخستین بار راه‌اندازی شده است.

نورعلی در پاسخ به پرسش درباره برنامه‌های آینده کاسپین بیان می‌کند:

بعد از امارات، برنامه‌ریزی برای آغاز پرواز به پاکستان، عمان و کویت نیز در دستور کار قرار دارد تا ظرف دو ماه آینده این مسیرها نیز فعال شوند. در تلاش هستیم شبکه پروازی خود را در حوزه خلیج فارس هم گسترش دهیم. انشاالله روند اخذ مجوزها به خوبی انجام شود و به‌زودی پروازها به این مقاصد آغاز خواهد شد.

برنامه‌ریزی و چالش‌های راه‌اندازی مسیر دبی

مدیرعامل هواپیمایی کاسپین درباره الزامات استاندارد پرواز به امارات می‌افزاید:

امارات در کیفیت پرواز سختگیرانه عمل می‌کند و سختگیرانه‌تر از اروپا نیست اما استانداردهای آن مطابق با قوانین اروپا هست و از قوانین هوایی اتحادیه اروپا پیروی می‌کند؛ بنابراین ما سعی کردیم تا استانداردهای پرواز امارات را رعایت کنیم که بتوانیم با اطمینان کامل پروازها را آغاز کنیم. مسیرهای جدید هواپیمایی کاسپین

ری‌برندینگ و توسعه ناوگان بین‌المللی کاسپین

«حمیده دورانی» معاون بازرگانی هواپیمایی کاسپین توسعه خطوط این شرکت هواپیمایی، نیز با حضور در فرودگاه امام(ره) در جمع خبرنگاران، گفت:

هواپیمایی کاسپین طی دو سال اخیر تلاش کرده تا شبکه پروازی خود را یک بازسازی در برند خودش داشته باشد و هم در شبکه پروازی داخلی و هم در مسیرهای بین‌المللی توسعه ناوگان داشته باشیم. اکنون به ترکیه، عراق و ارمنستان پرواز داریم و امروز نیز پس از حدود ۱۲ سال، نخستین پرواز به امارات افتتاح شد.

کاهش هزینه مسافران با پروازهای داخلی

او درباره تاثیر این پروازها روی کاهش هزینه‌های سفر مسافران افزود:

هدف ما در راستای کاهش هزینه‌های مسافران است تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر سفر کنند. در مسیر شارجه، تنها ایرلاین فعال ایرعربیا است که به‌عنوان هواپیمایی ملی این کشور(National Carrier) فعال است؛ بنابراین هزینه‌های آن‌ها کمتر است. اما برای مسافران داخلی ما نرخ حدود ۳۰-۲۰ درصد پایین‌تر از نرخ ایرعربیا است. در حال حاضر هیچ ایرلاین ایرانی دیگری به شارجه پرواز ندارد و کاسپین تنها ایرلاین فعال در این مسیر است.

معاون بازرگانی کاسپین درباره چگونگی کاهش هزینه‌ها توضیح داد:

سعی شده در بهای تمام‌شده یک بازنگری کنیم و هواپیمایی که اکنون در این مسیر استفاده می‌کنیم به‌تازگی از سی‌چک خارج شده و از نظر فنی کاملا سالم است و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتر بوده با در نظر گرفتن همه این موارد تلاش کردیم تا ضمن ارائه خدمات مناسب به مسافران، هزینه‌های سفر را هم کاهش دهیم.

دورانی در خصوص پروازهای آینده شرکت کاسپین، ادامه داد:

با توجه به رویکرد توسعه‌ای که وجود دارد، برنامه‌ریزی برای ورود به بازار آسیای میانه و شرق آسیا هم مدنظر است. تمرکز ما بر ارتقای کیفیت خدمات پروازی در هر دو کلاس اقتصادی و بیزینس است سعی کردیم سطح کیفی را برای رضایت مسافران بالا ببریم؛ بنابراین رضایت مشتری از اولویت‌های شرکت کاسپین است.

نقش کاسپین در رونق گردشگری داخلی و خارجی

«حرمت‌الله رفیعی» رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، با اشاره به شرایط کشور در جنگ ۱۲ روزه، عنوان کرد:‌

پس از جنگ ۱۲ روزه با وجود تمام آسیب‌هایی که به افکار عمومی و شرایط اقتصادی مردم و کشور وارد شد، هواپیمایی کاسپین توانست با همتی که داشت طلایه‌دار این کار شود و حرکت بسیار خوبی را انجام داده است. مسیرهای شارجه جزو مسیرهای مسافرخیز ما است و آن هم از شهرهای مختلف از پنج نقطه مختلف ایران به‌صورت همزمان آغاز شد و با راه‌اندازی هفته‌ای ۱۴ پرواز نقش و حرکت مهمی در رونق صنعت گردشگری است.

او با توجه به قیمت بلیط‌های این پرواز، ادامه داد:

تعیین قیمت پروازهای خارجی در اختیار ما نیست راه‌اندازی این پرواز مستقیم می‌تواند نقشی مهم در تعدیل قیمت‌ پروازهای داخلی داشته باشد. هر مقدار که درآمد از سفرهای خارجی در داخل کشور باقی بماند، به نفع اقتصاد کشور خودمان است. به‌ویژه در دوره‌ای که نوسانات قیمت بلیت پرواز فشار زیادی بر مردم وارد کرده و در برخی مسیرها قیمت‌ها بسیار بالا رفته بود، این اقدام می‌تواند قیمت‌ها را متعادل‌تر کند.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!