فناوری

کاهش شکایت از اینترنت ثابت و همراه

۰۸ اسفند ۱۴۰۳ ۰۹:۰۰

آمار وضعیت شکایت کاربران از حوزه ارتباطات براساس گزارش رگولاتوری سیر نزولی داشته است.

کاهش شکایت از اینترنت ثابت و همراه

بنر همراه اول - کمپین 207 استانی

به گزارش کلیک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) به تازگی در فصلنامه آماری شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳ به بررسی تفصیلی و آماری وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور پرداخته است.

گزارش مذکور وضعیت شاخص‌های مختلف کیفیت شبکه‌های ثابت و پهن‌باند را از جنبه‌های مختلف به صورت فصلی مورد بررسی قرار می‌دهد.

 در این نوشتار کوتاه، با مرور داده‌های تازه‌ترین نسخه این فصلنامه آماری، به بررسی وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ می‌پردازد.

بررسی داده‌های مذکور چشم‌انداز روشنی از روند شکایات و میزان رضایت کاربران از شبکه‌های سیار و ثابت ترسیم می‌کنیم.

بی‌شک افزایش آمار شکایات، در عین حال که نشانه‌ای از نارضایتی مشترکین است، می‌تواند بر اعتماد عمومی نسبت به اپراتورها و حتی کل بازار ارتباطات تأثیر منفی بگذارد.

این امر در بلندمدت ممکن است به کاهش استفاده از خدمات فناورانه بیانجامد.

بر اساس گزارش فصلنامه آماری شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳، شکایات حوزه سیار و ثابت در سه ماهه سوم سال جاری، به ترتیب ۱۴ هزار ۵۴۹ و ۲۱ هزار ۴۹۱ مورد بوده است.

به عبارت دیگر، حدود ۳۵ درصد از مجموع ۳۶ هزار ۴۰ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، متعلق به حوزه سیار و ۶۵ درصد باقیمانده مربوط به حوزه ثابت بوده است.

 

ارسال به دیگران

۰۸ اسفند ۱۴۰۳ ۰۹:۰۰

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا