فضانوردی و رزم

هواپیماها و هلیکوپترهای نیروی زمینی ارتش آمریکا

تعداد کل هواگردهایی (هواپیما و هلیکوپتر) که نیروی زمینی ارتش آمریکا در اختیار دارد ۴,۴۳۷ فروند است. این اعداد شامل هلیکوپترهای رزمی، هواپیماهای آموزشی، ترابری و هواپیماهای مأموریت ویژه حاضر در خدمت هستند، در حالی که تعداد کل هواپیماهای جدید سفارش داده شده ۵۳۷ فروند در بخش هلیکوپتر تنها در طول سال ۲۰۲۴ بوده است. هواگردهای ارتش ایالات متحده با هواگردهای نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده، به دلیل عملیات و ماموریت های متمایزشان، متفاوت است.

روتورهای قدرت: هلیکوپترهای رزمی نیروی زمینی ارتش ایالات متحده

هلیکوپترهای رزمی در صدر این فهرست قرار دارند. از اواسط دهه ۱۹۰۰، ارتش ایالات متحده از هلیکوپترهای مختلفی از جمله UH-1 Huey، CH-47، CH-54 Crane، OH-6 Cayuse و OH-58 Kiowa استفاده کرده است. در سال ۲۰۲۴، در مجموع ۴,۰۸۷ فروند هلیکوپتر رزمی، به استثنای هلیکوپترهای آموزشی، در نیروی زمینی ارتش آمریکا فعال هستند.

هلیکوپترها به طور گسترده در ماموریت های بشردوستانه و عملیات امداد رسانی در بلایای طبیعی نیز استفاده می شوند. ارتش ایالات متحده از هلیکوپتر برای حمل و نقل، شناسایی و رزم استفاده می کند. بلک هاوک های سیکورسکی با مجموع ۲۲۹۲ فروند در خدمت و ۳۶۱ فروند سفارش داده شده، هلیکوپترهای رزمی اصلی این نیرو هستند. سپس نوبت به AH-64 Apache می رسد که یک هلیکوپتر تهاجمی پراستفاده است و قدرت آتش و پشتیبانی از نیروهای زمینی را فراهم می کند.

هلیکوپتر رزمیتعداد فروندهای فعالAH-64D/E۸۲۴ فروندBell 407۵ فروندCH-47D/F/MH-47G۵۱۰ فروندH125/AS350۱ فروندH145 (UH-72A/B)۳۹۱ فروندMD500 (AH/MH-6)۴۷ فروندMi-8/17۱۰ فروندS-70/EH/HH/MH/UH-60۲,۲۹۹ فروندمجموع۴,۰۸۷ فروند

شینوک های CH-47D/F و NH-47G هلیکوپترهای ترابری سنگینی هستند که برای حمل و نقل نیروها و توپخانه مورد استفاده قرار می گیرند و محموله هایی به وزن تا ۱۲,۵۶۵ کیلوگرم و ۱,۰۸۰ گالن (۴,۰۸۸ لیتر) سوخت را با حداکثر سرعت ۱۷۰ گره (۳۰۲ کیلومتر بر ساعت) حمل می کنند. طراحی روتور کنار هم، پایداری و عملکرد بی نقص در باد را فراهم کرده و این هلیکوپترها را قادر می‌سازد در همه عوارض زمین عملیات انجام داده و تا ارتفاع ۲۰,۰۰۰ فوتی پرواز کنند.

Mi-8/Mi-17 یک هلیکوپتر چندمنظوره دو موتوره است که توسط کارخانه‌های هلیکوپتر سازی روسی Mil Moscow, Kazan, و Ulan-Ude Aviation Plants ساخته شده و بیش از ۵۰ نیروی هوایی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. Mi-17 یک نسخه بهبود یافته با ارتفاع پروازی و عملکرد بهتر است. هلیکوپترهای Mi-17 توسط سازمان سیا و دیگر شاخه های نظامی ایالات متحده، به طور خاص نیروی زمینی ارتش ایالات متحده در پایگاه هوایی فلکر، ویرجینیا، به کار گرفته می شوند.

هلیکوپتر UH-72 Lakota ساخت ایرباس، که از خانواده هلیکوپترهای H145 مشتق شده است، در سراسر جهان برای نیروهای پلیس، حمل و نقل پزشکی اورژانسی، جستجو و نجات و فراساحل استفاده می شود. آنها مأموریت های نظامی مقرون به صرفه ای را با کاهش هزینه های عملیاتی و الزامات لجستیکی انجام می دهند. همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، ارتش ایالات متحده ۵۳۷ فروند هلیکوپتر جدید در سال ۲۰۲۴ سفارش داده است.

هلیکوپتر رزمیتعداد فروندهای سفارش داده شدهAH-64D/E۱۵ فروندCH-47D/F۳۰ فروندMH-47G۲۷ فروندH145 (UH-72A/B)۳۰ فروندMD500 (AH/MH-6)۷۴ فروندS-70/EH/HH/MH/UH-60۳۶۱ فروندمجموع۵۳۷ فروند

ناوگان گسترش یافته فراتر از خطوط مقدم

هواپیمای ترابری

C-12 Huron یک نسخه نظامی از هواپیمای King Air 200 است که توسط شرکت Hawker Beechcraft Corporation ساخته شده. UC-12W Huron یک نسخه اصلاح شده از King Air 350 است که خود یک نوع مدرن از UC-12F/M بود. هواپیمای Huron یک هواپیمای تک بال پایین و دم تی شکل با دو موتور توربوپراپ است. حداکثر وزن برخاست C-12 بین ۶,۱۲۳ کیلوگرم و ۷,۴۸۴ کیلوگرم است.

هواپیمای C-26E “Metroliner” ساخت Fairchild یک هواپیمای دو موتوره توربوپراپ از سری Fairchild Swearingen Metroliner است. این یک نسخه ارتقا یافته با سیستم ابزار الکترونیکی پرواز Rockwell Collins Proline 21 است.

فرماندهی عملیات ویژه نیروی زمینی ارتش ایالات متحده، هواپیماهای اسپانیایی C-212-200 را در اوایل دهه ۱۹۸۰ خریداری کرد. هواپیمای C-41A که با نام CASA C-212 Aviocar نیز شناخته می شود، توسط ۳۱ نیروی نظامی جهان خریداری شده، و بزرگترین موفقیت صنعت هوانوردی اسپانیا بود. این هواپیما می تواند تا ۲۵ سرباز یا ۲,۸۲۰ کیلوگرم بار را حمل کند و برای عملیات در باندهای کوتاه و باکیفیت ضعیف مناسب است.

هواپیمای ترابریتعداد فروندهای فعالC-12J (Beech 1900)۳ فروندC-27J۷ فروندC-12 (King Air 200/350)۹۵ فروندC212 (C-41A)۵ فروندCessna 208۱ فروندCitation Encore/Ultra۲۸ فروندGulfstream IV (C-20H)۱ فروندMerlin IV/Metro (C-26E)۱۳ فروندمجموع۱۵۳ فروند

هواپیما/هلیکوپتر آموزشی

وزارت دفاع و ارتش ایالات متحده دریافت هلیکوپترهای Boeing-Sikorsky RAH-66 را متوقف کردند. برنامه هلیکوپتر Comanche با چندین برنامه جایگزین شد، از جمله هلیکوپتر شناسایی مسلح، هلیکوپتر سبک چندمنظوره برای عملیات های تهاجمی و تحرک تاکتیکی نیروها و تدارکات، و عملیات شناسایی سبک/تهاجم.

نیروی زمینی ارتش ایالات متحده برای خرید لاکوتاهای بیشتر به منظور افزودن به ناوگان آموزشی خود در سال ۲۰۱۳ درخواست بودجه کرد. هواپیماهای آموزشی برای آموزش مهارت های اولیه پرواز به خلبانان جدید، قبل از انتقال به هواپیماهای پیشرفته و تخصصی تر استفاده می شوند. آنها همچنین محیط‌های رزمی را شبیه‌سازی می‌کنند، تاکتیک‌هایی را برای مأموریت‌هایی مانند شناسایی، نظارت و پشتیبانی هوایی نزدیک آموزش می‌دهند.

هواگرد آموزشیتعداد فروندهای فعالجزییاتسازندهG120TP۶ فروندتوربوپراپ دو سرنشینهGrob GermanyH145 (UH-72A)۸۷ فروندهلیکوپتر چندمنظوره سبکAirbusKing Air 100/200۱۱ فروندهواپیمای چندمنظوره دو موتوره توربوپراپBeechcraftMi-24۱ فروندهلیکوپتر تهاجمی با فضا برای ۸ پرسنلMil MoscowT-6D Texan۴ فروندهواپیمای آموزشی بر پایه Pilatus PC-9Textron Aviationمجموع۱۰۹ فروند

«خلبانان اتحاد جماهیر شوروی این هلیکوپتر را “تانک لتایوشی” یا تانک پرنده می نامیدند. نام مستعار دیگر آن “کروکودیل” است – به دلیل شکل استتار و بدنه هلیکوپتر و “شیشه نوشیدن” (استاکان) به دلیل صفحات شیشه ای صافی که کابین خلبان Mi-24 را احاطه کرده است». ارتش ایالات متحده.

ناوگان زبده ماموریت های ویژه

هواپیماهای ماموریت ویژه می توانند گزارش ها و تصاویر را از طریق ارتباطات ماهواره ای از هر نقطه از جهان ارائه دهند. تیم‌های مراقبت دوربرد (LRS) در همه شرایط آب و هوایی فعالیت کرده و می‌توانند برای ساعت‌های مداوم، بدون پشتیبانی، در موقعیت قرار بگیرند. آنها می توانند با عوارض زمین و موقعیت های متخاصم پیش بینی نشده سازگار شوند.

هواپیمای جاسوسی موسوم به Aerial Reconnaissance and Targeting Exploitation Multi-Mission Intelligence System (ARTEMIS)، یک جت تجاری دو موتوره Bombardier Challenger 650 بوده و اولین جت اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی ISR هوایی سرنشین دار ارتش ایالات متحده است.

هواپیمای Bombardier Challenger 650 برای نظارت بر تجمع و عملیات نیروهای روسی در داخل و اطراف اوکراین در حال پرواز بوده است. ارتش آمریکا در حال استقرار هواپیماهای جاسوسی آزمایشی بر فراز غرب اقیانوس آرام در نزدیکی چین است.

این هواپیما دارای یک سیستم تشخیص و بهره برداری با دقت بالا HADES است، مجموعه حسگرهایی که رادار اسکن زمین و گیرنده های اطلاعات الکترونیکی را ترکیب می کنند. این رادار می تواند اهداف متحرک مانند تانک ها و کشتی ها را شناسایی کرده و همچنین قادر است مکان استقرار رادارهای دشمن را مشخص نماید. این حسگرها می توانند صدها کیلومتر را در همه جهات اسکن کنند، یا قابلیت “حس عمیق” داشته باشند.

هواپیمای DHC-8 LRR-E ساخت کمپانی De Havilland Canada می تواند اهداف متحرک را با استفاده از دو حالت راداری متفاوت شناسایی کند: نشانگر هدف متحرک زمینی GMTI برای اهداف بزرگتر مانند وسایل نقلیه و نشانگر هدف متحرک پیاده DMTI برای اهداف کوچکتر مانند افراد.

هواپیمای عملیات ویژهتعداد فروند فعالBombardier Challenger 604/650۳ فروندDe Havilland Canada DHC-8۹ فروندDe Havilland Canada DHC-7 (EO-5C)۳ فروندKing Air 200/350 (MC/RC-12)۷۳ فروندمجموع۸۸ فروند

MC-12W یک نسخه نظامی از Hawker Beechcraft Super King Air 350ER است که برای پشتیبانی اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی طراحی شده است. این یک هواپیمای توربوپراپ دو موتوره با ارتفاع کم ​​تا متوسط با مجموعه ابزارهای ماموریت، حسگرهای مادون قرمز الکترواپتیکال، لینک های داده ارتباطات ماهواره ای و خط دید و مجموعه ارتباطات صوتی قوی است.

MC/RC-12 Ghost Reconویژگی هاپیمانکارارتباطات L-3موتورهادو موتور PT6A-60A ساخت پرت اند ویتنیبرد۴۴۴۵ کیلومترخدمهدو خلبان، یک افسر سیستم های رزمی و یک اپراتور سیستم های تاکتیکی

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا