از ماجراجوییهای فانتزی مانند الدن رینگ گرفته تا بازیهای موبایلی محبوب مثل کندی کراش، بازیهای ویدیویی، سرگرمیای است که مورد علاقه تمام اقشار جامعه است. اینفوگرافی زیر، سه ژانر محبوب بازی برای هر نسل را نشان میدهد: بیبی بومرها (۱۹۴۵-۱۹۶۴)، نسل ایکس (۱۹۶۵-۱۹۸۰)، میلنیالها یا نسلِ هزاره (۱۹۸۱-۱۹۹۴)، نسل زد (۱۹۹۵-۲۰۰۹) و نسل آلفا (۲۰۱۰ به بعد). دادهها از مطالعه جهانی بازیکنان نیوزو در سال ۲۰۲۴ گرفته شده که بیش از ۷۳,۰۰۰ نفر را در ۳۶ بازار مورد بررسی قرار داده است. این درصدها نشاندهنده سهم پاسخدهندگانی است که در شش ماه گذشته این ژانرها را در هر نوع دستگاهی بازی کردهاند.
نسلهای جوانتر، طرفدار بازیهای ماجراجویی و اکشن
بازیهای ماجراجویی مانند Skyrim، The Last of Us و Baldur’s Gate 3 محبوبترین ژانر برای سه نسل جوانتر بودند، در حالی که بازیهایی مانند کندی کراش محبوبترین ژانر برای دو نسل مسنتر بود.
در میان نسل زد، بازیهایی مانند Minecraft ،Fortnite و Call of Duty از محبوبترین عناوین ماجراجویی بودند. در حالی که جوانترین نسل، آلفا، علاقه مشابهی به بازیهای ماجراجویی و اکشن دارد، بازیهای مسابقهای جای بازیهای تیراندازی را به عنوان سومین ژانر محبوب این نسل گرفته است.
به طور کلی، نسلهای جوانتر در بازیهای ویدیویی مشارکت بیشتری دارند. حدود ۹۴ درصد از نسل آلفا و ۹۰ درصد از نسل زد خود را علاقهمندان بازی میدانند که شامل بازی کردن، تماشا کردن یا تعامل با بازیهای ویدیویی میشود؛ در مقایسه با تنها ۶۷ درصد از نسل ایکس و ۴۷ درصد از بیبی بومرها.
در مجموع، بازیهای کنسولی همچنان بخش اعظم سهم بازار صنعت بازی را با ۵۷ درصد تشکیل میدهند، در مقایسه با بازیهای کامپیوتر که ۴۳ درصد را شامل میشوند.