با وجود اندام ورزیده، رانهای عضلانی و شهرت جهانی، طبیعی است که فوتبالیستها اولین انتخاب برندهای مطرح مد برای تبلیغ لباس زیر باشند.
کایل واکر، بازیکن ۳۴ سالهای که در آث میلان بازی میکند، جدیدترین چهره دنیای فوتبال است که قراردادی پرسود برای مدلینگ لباس زیر امضا کرده است. قرار است که او ماه آینده در تبلیغات برند «باس» حضور داشته باشد؛ قراردادی که گفته میشود ارزش آن به صدها هزار دلار میرسد. این مدافع انگلیسی به جمع فوتبالیستهایی پیوسته که در جلسات عکاسی مجلل، لباس زیر خود را به نمایش گذاشتهاند.
در ادامه، به برخی از برجستهترین فوتبالیستهایی که در این زمینه فعالیت داشتهاند، نگاهی میاندازیم.
کریستیانو رونالدو
ستاره سابق منچستریونایتد که در ۴۰ سالگی دوران فوتبالش را در عربستان سعودی سپری میکند، در کنار فوتبال، کسبوکار موفقی هم در صنعت مد دارد. برند پوشاک او، CR7، ارزشی بیش از ۶۰ میلیون دلار داشته و محصولاتی متنوع از کفش گرفته تا شلوار جین و لباس زیر را عرضه میکند.
رونالدو بارها در تبلیغات مختلف، از جمله برای مجموعه لباس زیر برندش جلوی دوربین رفته است. پیش از این نیز، همکاری او با برند «آرمانی» در قالب یک کمپین تبلیغاتی پرطرفدار، توجه زیادی را به خود جلب کرده بود.
ترنت الکساندر-آرنولد
ترنت در سال ۲۰۲۲، پیش از آغاز جام جهانی، در تبلیغات برند «کلوین کلاین» حضور داشت و اندام ورزیده خود را به نمایش گذاشت. او در این کمپین تبلیغاتی، لباس زیر تنگ و شورتهای مشکی و سفید به تن داشت. همچنین، در ویدیوی کوتاهی که در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به دوربین خیره شد و جمله معروف «Calvins or Nothing» را گفت. پس از این همکاری، در تابستان سال گذشته به عنوان چهره تبلیغاتی برند «گس جینز» نیز معرفی شد.
دیوید بکام
بدون شک، دیوید بکام پادشاه تبلیغات لباس زیر در میان فوتبالیستهاست. او در طول دوران حرفهای خود، برای بسیاری از برندهای بزرگ مد، مدل لباس زیر بوده است. در سال ۲۰۰۷، تبلیغات بکام برای «آرمانی» که توجه زیادی را به اندام او جلب کرد، باعث شد که طرفداران زن بسیاری شیفتهاش شوند. این همکاری برای بکام بسیار سودآور بود؛ گفته میشود که او برای یک قرارداد سهساله، ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده است. او در سال ۲۰۱۲، با برند «H&M» همکاری و مجموعه اختصاصی لباس زیر خود را به بازار عرضه کرد. جدیدترین همکاری بکام نیز با برند «باس» بوده که در آن، مدل مجموعه جدید لباس زیر این برند شده است.
جود بلینگام
سال گذشته، جود بلینگام با حضور در تبلیغات لباس زیر برند «اسکیمز» توجه بسیاری را به خود جلب کرد. پیش از این، کیم کارداشیان، یکی از بنیانگذاران این برند، مدل تبلیغاتی لباس زیر آن بود. اما اینبار، برای راهاندازی مجموعه لباس زیر مردانه، از جود استفاده شد که این تبلیغ واکنشهای زیادی را در پی داشت. در این کمپین، او علاوه بر مدلینگ، مهارتهای فوتبالی خود را نیز به نمایش گذاشت و در تصاویر، در حال روپایی زدن دیده میشد.
سون هیونگ-مین
در سال ۲۰۲۲، سون، ستاره تاتنهام، به عنوان سفیر تبلیغاتی برند «کلوین کلاین» در کره جنوبی انتخاب شد. مدتی بعد، در مجموعهای از عکسهای تبلیغاتی، سیکسپک چشمگیر خود را به نمایش گذاشت و از همکاری با این برند ابراز خوشحالی کرد. او درباره این همکاری گفته است:
سالهاست که محصولات کلوین کلاین را میپوشم، بنابراین این همکاری برای من بسیار طبیعی بود. من همیشه از کمپینهای معروف این برند الهام گرفتهام و اینکه حالا چهره یکی از آنها هستم، برایم هیجانانگیز و غیرقابل باور است.
علاوه بر این، سون در همان سال به عنوان سفیر جهانی برند «بربری» نیز معرفی شد.
زلاتان ابراهیموویچ
زلاتان، مانند رونالدو، تصمیم گرفت که برند شخصی خود را در صنعت مد راهاندازی کند. وقتی کسی اعتمادبهنفسی در حد زلاتان داشته باشد، چنین تصمیمی کاملاً منطقی به نظر میرسد. او علاوه بر شرکت در یک عکاسی شیک سیاه و سفید، در یک تبلیغ ویدیویی طنز نیز حضور پیدا کرد. در این ویدیو، زلاتان به شوخی از مدیر برنامههایش میخواهد که لباس زیر استفادهشده او را برای کسب درآمد بیشتر بفروشد. چنین کاری فقط از زلاتان برمیآید!