کسب و کارها

“زودکس” با یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر در مرز سوپراپ شدن

به گزارش کلیک همایش بزرگ زودکس 11 اسفند ماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان و با حضور مدیران ارشد آوا‌پرداز، زودکس، نمایندگان فروش، مسئولین دولتی شهر کرمان و اصحاب رسانه و راهبری آرش سروری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل زودکس درباره فعالیت‌های گروه زودکس گفت: بسیاری از استارت‌آپ‌ها در مراحل رشد با چالش‌های مالی مواجه هستند. در سال ۱۳۹۹، در حالی که گروه ما در مسیر رشد قرار داشت، با مشکلات مالی قابل توجهی روبرو بودیم. در این شرایط، گروه فناوری آوا پرداز تصمیم به سرمایه‌گذاری در تیم ما گرفت.

 بابک هوشمندی افزود: که علاوه بر چالش‌های مالی، مسائل زیرساختی کشور، مشکلات اینترنتی و همچنین انحصارطلبی‌هایی که از سال گذشته با آنها درگیر بودیم، از جمله مشکلاتی بودند که مانع رشد سریع‌تر ما می‌شدند. با این حال، ما همواره به ساختن آینده‌ای بهتر و پایدارتر باور داشتیم.

IMG_0258-1024x768

هوشمندی گفت: مسیر ما از یک سفارش و تحویل ساده آغاز شد، اما اکنون در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم بزرگ‌تر هستیم که خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. از سفارش آنلاین غذا و حوزه سلامت گرفته تا حمل و نقل بین‌شهری و فروشگاه اینترنتی و این تازه آغاز راه ماست.

مدیرعامل زودکس در ادامه به تعداد کاربران خود اشاره کرد و گفت: امسال توانستیم از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر عبور کنیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌کنیم که سال آینده تعداد کاربران ما از مرز ۴ میلیون نفر عبور خواهند کرد.

او همچنین توضیحاتی درباره گروه زودکس داد: با توجه به این تعداد کاربران که از خدمات ما استفاده می‌کنند، تصمیم به تشکیل «گروه زودکس» گرفتیم. سرویس «زودکس شاپ» هم‌اکنون در دسترس عموم قرار دارد و شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را سفارش داده و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. با توجه به بازوی لجستیکی که در ۹ شهر داریم و همکاری با گروه فناوری آوا پرداز در حوزه کالای دیجیتال، قادر هستیم محصولات را به سرعت به دست کاربران برسانیم.

او اضافه کرد: سرویس «زودکس دکتر» در حال طراحی و پیاده‌سازی است و به زودی در زمینه داروخانه آنلاین و سفارش دارو فعالیت خواهد کرد. این سرویس علاوه بر داروخانه آنلاین، شامل مشاوره‌های پزشکی و نوبت‌دهی آنلاین نیز خواهد بود و به طور رسمی در سال آینده معرفی می‌شود.

سرویس «زودکس ساپلای» را چهار ماه پیش راه‌اندازی کردیم و طی این مدت توانسته‌ایم رشد ۲۷۰ درصدی را تجربه کنیم و بیش از ۱۰۰ تأمین‌کننده را به شبکه خود جذب کنیم. در این راستا، زودکس با همکاری پلتفرم پی‌بای به تأمین‌کنندگان اعتبار می‌دهد و مبلغ را به صورت اقساطی دریافت می‌کند. پی‌بای یکی از زیرمجموعه‌های گروه فناوری آوا پرداز است که در حوزه BNPL فعالیت می‌کند. زودکس از سال گذشته روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده است و برنامه داریم تا سال آینده فعالیت‌های خود را در این حوزه گسترش داده و علاوه بر B2B، در B2C نیز فعال شویم.

«زودکس باکس» تقریباً دو سال است که راه‌اندازی شده است. استراتژی اولیه ما ارائه خدمات به تأمین‌کنندگان در شبکه زودکس بود، اما در استراتژی جدید قصد داریم در سال آینده در حوزه ارسال بسته‌های درون‌شهری و بین‌شهری فعالیت خود را گسترش دهیم.

سرویس «زودکس واک» توسط علی جوانمردی طراحی شده است و ما امسال با همکاری مدیرعامل تیران‌تک، تحقیق و توسعه‌ای را در زمینه اسکوترها و دوچرخه‌های برقی آغاز کرده‌ایم. هدف ما این است که تا سال ۲۰۳۰ کربن را به طور کامل حذف کرده و ناوگان خود را به دوچرخه‌های برقی مجهز کنیم. همچنین، قصد داریم با استفاده از اسکوترهای برقی، شرایط را برای افراد کم‌توان فراهم کنیم تا آنها نیز از خدمات لجستیکی ما بهره‌مند شوند.

 هوشمندی در آخر گفت: با وجود مشکلات انحصارطلبی و چالش‌هایی که در مسیر داشتیم، خوشبختانه توانسته‌ایم در تمامی شهرها رشد و توسعه پیدا کنیم و مسیر پیش رو را با امیدواری ادامه دهیم.

 

 سه سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی

بر اساس این گزارش هم‌بنیان‌گذار زودکس در ادامه همایش، از معرفی سه سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه کاربری و تسهیل فرآیند خرید آنلاین خبر داد.

علی جوانمردی با اشاره به چالش‌های انتخاب رستوران و کافه در فضای آنلاین، سرویس “زودکس واک zoodex walk” را به عنوان راهکاری جامع برای رفع این مشکل معرفی کرد.

وی گفت: zoodex walk با ارائه اطلاعات کامل و به‌روز از رستوران‌ها و کافه‌ها، به کاربران کمک می‌کند تا با آگاهی کامل و بر اساس سلیقه و بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشند.

IMG_0270-1024x768

جوانمردی در ادامه به معرفی سرویس “مولتی‌ ورس” پرداخت و با اشاره به مفهوم جهان‌های موازی در فیلم‌های ابرقهرمانی، توضیح داد که این سرویس بر اساس رفتار و علایق کاربر، محصولاتی را به او پیشنهاد می‌دهد. وی تاکید کرد که این سرویس در حال حاضر در سایت جدید زودکس فعال است.

هم‌بنیان‌گذار زودکس در بخش دیگری از سخنان خود به ترند هوش مصنوعی و تلاش این شرکت برای بهره‌گیری از این فناوری در جهت تسهیل فرآیند خرید آنلاین اشاره کرد. وی با معرفی سرویسی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، گفت: «ما به دنبال اختراع آینده خرید آنلاین هستیم. سرویس جدید ما به کاربران این امکان را می‌دهد که به جای جستجو در سایت، با هوش مصنوعی چت کنند و سوالات خود را بپرسند تا بهترین پیشنهادات را دریافت کنند.»

وی همچنین به معرفی سرویس Zed-AI پرداخت که به مشتریان کمک می‌کند تا به جای استفاده از روش‌های سنتی خرید آنلاین، خرید خود را به صورت کامل با صحبت و تعامل مستقیم با یک چت‌بات انجام دهند. این سرویس، تجربه‌ای نوآورانه برای کاربران است و می‌تواند فرآیند خرید را آسان‌تر و هوشمندتر کند.

WhatsApp Image 2025-03-02 at 17.06.04

 ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با تعدادی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر

در بخش پرسش و پاسخ این رویداد، حمزه قطبی‌نژاد، مدیرعامل بهمن ونچرز، درباره برنامه‌های احتمالی همکاری و مدل سرمایه‌گذاری این گروه با آواپرداز اعلام کرد: ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با تعدادی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دستور کار قرار دارد و این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر با گروه آواپرداز باشد.

در ادامه، محمدامین ادهمی به پرتفوی متنوع آواپرداز و چالش‌های احتمالی ناشی از این تنوع اشاره و تأکید کرد: بیش از تمرکز بر مسائل فنی، رویکرد اصلی این گروه حمایت از کارآفرینی و تیم‌های دارای ایده است. با این حال، این استراتژی می‌تواند با رشد کسب‌وکارها تغییر کند. برای مثال، در صورت شناسایی یک ایده قوی در حوزه تجارت الکترونیک، احتمال دارد آن را تحت گروه زودکس قرار دهند، درحالی‌که ایده‌های مربوط به بخش صنعتی ممکن است به سایر گروه‌ها منتقل شوند.

بابک هوشمند، مدیرعامل زودکس، نیز در مورد ورود این پلتفرم به بازار طلا اظهار داشت: احتمال ایجاد سرویس«زودکس‌گلد» وجود دارد. ورود به حوزه طلا یکی از گزینه‌های ماست و طبیعی است که در مسیر سوپراپ شدن، به‌تدریجدایره نیازهای کاربران خود را پوشش دهیم.

او همچنین درباره نتیجه شکایت از اسنپ‌فود در شورای رقابت توضیح داد: انحصارطلبی در برخی شهرها، رشد بیزینس لاین فود را محدود کرده است. بااین‌حال، حتی اگر این شکایت به نتیجه نرسد، زودکس مسیر توسعه خود را ادامه خواهد داد.

 

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا