شبکه‌های اجتماعی

رویکرد جدید اینستاگرام و تردز درباره محتواهای سیاسی

۲۰ دی ۱۴۰۳ ۱۶:۰۰

اینستاگرام و تردز به‌زودی محتواهای سیاسی را به کاربران پیشنهاد می‌کنند.

رویکرد جدید اینستاگرام و تردز درباره محتواهای سیاسی

کمپین اسپانسرباش

به گزارش کلیک رویکرد جدید تغییری بزرگ نسبت به اظهارات موسری در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود؛ اظهاراتی که هدف از سیاست‌های قبلی را ایجاد فضایی با تنش کمتر برای گفتگوها توصیف کرده بود؛ فضایی که تشویقی برای جهت‌گیری سیاسی نداشته باشد. اما با رویکرد جدید متا برای مدیریت محتوا و قوانین تازه درباره آنچه کاربران می‌توانند در پلتفرم‌ها بگویند، این هدف کنار گذاشته شده است. این رویکرد جدید دقیقاً در زمانی که دولت ترامپ برای آغاز‌به‌کار آماده می‌شود، اتخاذ شده است.

تا پیش از این کاربران باید به‌طور اختیاری تصمیم می‌گرفتند که محتوای سیاسی پیشنهادی را ببینند یا خیر. اما تغییری که از این هفته در آمریکا و از هفته آینده در سایر نقاط جهان اعمال خواهد شد، توصیه محتوای سیاسی را فعال می‌کند و همچنین گزینه‌ای برای کنترل محتوا ارائه می‌دهد که شامل سه سطح «کمتر»، «استاندارد» و «بیشتر» است.

این تغییر رویکرد شرکت متا برای شبکه‌های اجتماعی خود در قبال محتواهای سیاسی که قرار است به کاربران پیشنهاد شود، یک سوال مهم را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند؛ آیا این محتواها قرار است جهت‌گیری سیاسی خاصی داشته باشند یا بی‌طرف هستند؟

 

ارسال به دیگران

۲۰ دی ۱۴۰۳ ۱۶:۰۰

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا