فیلم دکور

خانه‌ای که در آن بهروز برای همیشه حسرت به دل عشق گوگوش ماند

سریال “ماه عسل” یکی از مجموعه‌های تلویزیونی قدیمی ایرانی بود که در دهه ۵۰ خورشیدی ساخته شد و بهروز وثوقی در آن ایفای نقش کرد. این سریال از تولیدات پیش از انقلاب اسلامی ایران است و در زمان خود بسیار محبوب بود.

ماه عسل

تابلو فرش ریحان

دکوراسیون فیلم‌ها نقش مهمی در انتقال حس و فضای داستان ایفا می‌کند. فیلم “ماه عسل” نیز با طراحی صحنه و دکوراسیونی که کاملاً در خدمت روایت داستان بوده، توانسته فضای خاص و تأثیرگذاری خلق کند. استفاده از رنگ‌ها، چیدمان وسایل، نورپردازی و انتخاب لوکیشن‌ها در این فیلم، نه‌تنها زیبایی بصری ایجاد کرده، بلکه به درک بهتر احساسات شخصیت‌ها و حال و هوای کلی فیلم کمک کرده است. در این مطلب، به بررسی دکوراسیون و طراحی صحنه‌ی این فیلم می‌پردازیم.

ماه عسل

تضاد طبقاتی یکی از نکات برجسته این فیلم است که در دکوراسیون صحنه‌ها به‌وضوح دیده می‌شود. در یکی از لوکیشن‌ها، اتاقی ساده با دیوارهایی پوشیده از کاغذدیواری طرح‌دار، تخت چوبی، چراغ مطالعه و پوسترهایی بر دیوار، حس زندگی معمولی یا حتی فقیرانه‌ای را تداعی می‌کند. فضای بسته، استفاده از نور کم و ترکیب وسایل، فضایی سرد و تنهایی شخصیت را برجسته می‌کند.

ماه عسل

در مقابل، خانه‌ای لوکس با پله‌های مارپیچی، نرده‌های چوبی و دکوراسیونی شیک قرار دارد که نشان از ثروت و جایگاه اجتماعی بالاتر دارد. استفاده از المان‌های کلاسیک مانند گلدان‌های بزرگ، نرده‌های چوبی با طرح‌های خاص و معماری مجلل، فضایی اشرافی را به نمایش می‌گذارد. این دو فضا در کنار هم، نه‌تنها شکاف طبقاتی را نشان می‌دهند، بلکه احساسات شخصیت‌ها را نیز تقویت می‌کنند.

ماه عسل

 

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا