پلتفرم فیلم نت در یک سال و نیم اخیر یکی از سیاست های خود را تقویت بخش «سینما آنلاین» خود قرار داده است که با این عنوان اختصاصی فیلم هایی از سینمای ایران را به اکران آنلاین می آورد.
این پلتفرم که پیش از این در بخش اکران آنلاین بازیگر جدی ای نبود درنهایت برای رفع این مساله فکر کرد و حالا می توان فیلم نت را نفر اول بازار شبکه نمایش خانگی از منظر تنوع و تکثر فیلم های اکران آنلاین دانست که در آن از هتل دیده می شود تا شهر خاموش که یک فیلم کاملا هنری است.
اما آن چیزی که بیش از پیش بخش سینما آنلاین فیلم نت را متمایز می کند توجه به انیمیشن های ایرانی است که ضمن حمایت از بازار تولید این آثار برای خانواده ها هم محصول مناسب فراهم می کند.
مسافری از گانورا، ببعی قهرمان، بچه زرنگ سه انیمیشن مهم ایرانی است که همگی اکران آنلاین خود را به فیلم نت آورده اند. البته فیلم سینمایی «سلفی با رستم» که مناسب کودکان است هم پیش از این در سینما آنلاین فیلم نت عرضه شده است. با این حساب می توان گفت فیلمنت به طور جدی یکی از گزینه هایی است که فیلمسازان انیمیشن و کودک می توانند در صورت تولید اثر باکیفیت به اکران آنلاین و عرضه وی او دی آن پس از اکران پرده مطمئن باشند و روی این پلتفرم حساب باز کنند.
این تلاش برای اکران آنلاین که سرمایه خوبی نیز در اختیار فیلمسازان قرار می دهد که بتوانند بخشی از هزینه فیلم بعدی خود را تامین کنند، رونق سینمای کودک و انیمیشن به عنوان صنعتی ملی اتفاق می افتد که می تواند بخشی از این موفقیت در کارنامه فیلم نت ثبت شود که خودش در تولید فیلم سرمایه گذاری نمی کند ولی به طور غیرمستقیم کمک میکند چرخه سینما نیز از رونق نیفتد و حتی تقویت شود؛ امری که برخی از منتقدان در سینما متوجه شبکه نمایش خانگی می کنند که با تولید سریال و رئالیتی شو بیشتر زمان و انرژی تولیدکنندگان این عرصه را به خود اختصاص داده اند.
به هر ترتیب امید می رود در حالیکه فرصت اکران آنلاین فیلم های کودک برای آنها فراهم شده است تولید هم تنوع بیشتری پیدا کند تا پلتفرم ها برای انتخاب آثار دستشان بازتر باشد و با به دلیل کیفیت پایین ناگزیر نشوند از اکران آنلاین آنها صرفنظر کنند و این مسیری که فعلا فیلمنت وارد آن شده است در ادامه منقطع یا متوقف شود.
در کنار مساله اکران آنلاین اینکه صاحبان این انیمیشن ها که البته اغلب آنها ارگان های حکومتی هستند و از لحاظ بودجه دچار کمبود نیستند، در فضای مجازی نیز تبلیغات خوبی برای آثار در نظر می گیرند کمک می کند که مخاطب هم با تماشای انیمیشن های ایرانی آشنا شود و دیگر صرفا مصرف کننده محصولات خارجی نباشد.