تیکاگو‌

بهترین خودروی سال 2025 ژاپن معرفی شد

به گزارش تیکاگو به نقل ازگجت نیوز

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 17 آذر 1404 ساعت 13:53

در رقابتی نزدیک میان برندهای بزرگ و مطرح، نهایتاً عنوان بهترین خودروی سال 2025 ژاپن به یک شاسی بلند هیبریدی رسید.

طبق آخرین اخبار خودرو، در رقابتی نفس‌گیر میان مطرح‌ترین خودروسازان ژاپن، سرانجام سوبارو فارستر هیبریدی توانست با عملکردی خیره‌کننده، عنوان پرافتخار بهترین خودروی سال 2025 ژاپن را از آن خود کند. داوران انجمن خودروی ژاپن پس از ارزیابی دقیق معیارهایی همچون نوآوری فنی، بهره‌وری سوخت، ایمنی و کیفیت رانندگی، فارستر را برنده نهایی اعلام کردند.

پیروزی سوبارو در رقابت بهترین خودروی سال 2025 ژاپن

بهترین خودروی سال 2025 ژاپنبهترین خودروی سال 2025 ژاپن

در جریان برگزاری رویداد معرفی خودرو سال ژاپن، سوبارو فارستر هیبریدی (Forester e‑Boxer) موفق شد با پشت‌سر گذاشتن رقبای نامدار خود ازجمله هوندا پریلود جدید و تویوتا کراون سیگنیا، به‌عنوان بهترین خودروی سال 2025 ژاپن شناخته شود. این چهارمین بار است که سوبارو در تاریخ خود به مقام قهرمانی می‌رسد و بار دیگر توان مهندسی و فلسفه طراحی خاص خود را به رخ رقبا می‌کشد.

بر اساس اعلام رسمی هیئت‌داوران انجمن خودروی ژاپن (JCOTY)، دلیل انتخاب فارستر، ترکیب متوازن عملکرد، کارایی، ایمنی و راحتی در یک بسته فنی جامع عنوان شده است. در بیانیه این هیئت آمده است که فارستر هیبریدی نه‌تنها تعادل ویژه‌ای میان قابلیت‌های جاده‌ای و آفرود برقرار کرده، بلکه با معرفی به‌روزرسانی‌های چشمگیر در فناوری‌های هوشمند ایمنی و سامانه‌های رانندگی خودکار توانسته استانداردهای تازه‌ای در کلاس شاسی‌ بلندهای کامپکت ژاپنی تعریف کند.

بیشتر بخوانید

نسخه‌ جدید فارستر e‑Boxer با قلب تپنده‌ هیبریدی خود که ترکیبی از موتور ۲ لیتری تخت با یک واحد الکتریکی کمکی هوشمند است، راندمان سوخت بهتری نسبت به نسل‌های پیشین ارائه می‌دهد، بدون آن‌که از پویایی رانندگی سوبارو کاسته شود. این پیشرانه با هماهنگی سیستم رانندگی تمام‌چرخ تجربه‌ای پایدار و روان در مسیرهای شهری، برفی و کوهستانی فراهم می‌کند.

سوبارو همچنین در زمینه ایمنی، سطح جدیدی از دقت و فناوری را به نمایش گذاشته است. سیستم EyeSight X با استفاده از دوربین‌های فوق‌رزولوشن و رادارهای چندبخشی، توانایی پیش‌بینی حرکت خودروهای اطراف و کنترل خودکار مسیر را دارد. افزون بر این، فارستر مجهز به نسل جدید سامانه‌های پیش‌گیری از برخورد، کنترل هوشمند بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار است که داوران آن را «نمونه‌ قابل‌تحسین یک SUV خانوادگی آینده‌نگر» توصیف کرده‌اند. یکی از نقاط قوت مورد تأکید در ارزیابی‌ها، ایمنی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بود. طراحی جدید سپر جلو و ایربگ‌های خارجی به کاهش آسیب‌های احتمالی در برخورد کمک می‌کند.

هوندا پریلود اسپرت درخشان‌ترین کوپه سال لقب گرفت

هوندا پریلود اسپرتهوندا پریلود اسپرت

در رقابتی نزدیک و پرهیجان میان برجسته‌ترین خودروهای ژاپن، هوندا پریلود جدید با بهره‌گیری از طراحی اسپرت مدرن و زبان مهندسی برگرفته از میراث نسل‌های قبلی موفق شد عنوان دومین خودروی برتر سال ۲۰۲۵ ژاپن را از آن خود کند. بازگشت پریلود پس از سال‌ها غیبت به‌عنوان یک کوپه هیبریدی اسپرت، یکی از غافلگیری‌های بزرگ این دور از رقابت بود و مورد تحسین کارشناسان قرار گرفت.

در جایگاه سوم، تویوتا کراون استیت (که در بازار آمریکای شمالی با نام کراون سیگنیا شناخته می‌شود) قرار گرفت. پشت سر این دو رقیب، نیسان لیف نسل جدید با طراحی کاملاً بازتعریف‌شده، پیشرانه‌ تمام‌برقی ارتقایافته و فناوری باتری‌های پرظرفیت در رتبه‌ چهارم ایستاد، در حالی که فولکس‌واگن ID.Buzz جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

بهترین خودروی سال 2025 ژاپنبهترین خودروی سال 2025 ژاپن

اما تاج طلایی این رقابت در نهایت به سوبارو فارستر هیبریدی (Forester e‑Boxer) رسید؛ خودرویی که با تلفیق قدرت، تعادل و پایبندی به سنت‌های مهندسی سوبارو توانست عنوان پرافتخار بهترین خودروی سال 2025 ژاپن را به‌دست آورد. این موفقیت، چهارمین قهرمانی تاریخی سوبارو در رقابت‌های سالانه‌ «Japan Car of the Year» است.

همچنین بخوانید بهترین خودروی سال 2025 ژاپنبهترین خودروی سال 2025 ژاپن

نخستین بار این برند در سال ۲۰۰۳ با نسل چهارم لگاسی به صدر رسید، بار دوم در سال ۲۰۱۶ با نسل پنجم ایمپرزا و سومین بار در سال ۲۰۲۰ با نسل دوم لِوورگ. اکنون فارستر با تکیه بر فناوری‌های نوین و تعهد به اصالت مکانیکی، برگ زرینی تازه به تاریخ افتخارات این نام پرافتخار افزوده است. نکته‌ی جالب در نتایج امسال، غلبه یک خودرو هیبریدی بر جریان روز خودروهای تمام‌برقی است.

در دوره‌ای که بیشتر جوایز معتبر جهانی به سمت خودروهای الکتریکی متمایل‌ است، انتخاب فارستر به‌عنوان برنده اصلی، نشانه‌ای از تمایل داوران ژاپنی به حفظ توازن میان نوآوری‌های محیط‌زیستی و لذت رانندگی سنتی است. در واقع طی تاریخ ۴۴ ساله این جایزه، تنها دو بار خودروهای کاملاً برقی موفق به کسب عنوان قهرمان کلی شده‌اند و انتخاب امسال بار دیگر تأکید می‌کند که موفقیت در بازار ژاپن هنوز به هماهنگی میان فناوری پاک، کیفیت ساخت و روح رانندگی وابسته است و سوبارو در فارستر e‑Boxer به بهترین شکل ممکن آن را به نمایش گذاشته است.

منبع

مطالب مشابه را ببینید!