به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارهای کونیگزگ اصلاً مشابه شرکتهای عادی نیست. این برند سوئدی تولید کننده ابر خودروهای مشهور دنیا راهحلهای مهندسی فوقالعادهای را به کار میگیرد و این موضوع بهطور خاص درباره خودروی چهار نفره و چهار چرخ محرک جمرا صدق میکند. آنگونه که کریستین ون کونیگزگ توضیح میدهد، جمرا فاقد دیفرانسیل است.
به نقل از پدال، در بخش عقب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو و گیربکس ۹ سرعته موسوم به لایت اسپید توربیون LST قرار دارد. بجای استفاده از سه شاخ پلوس مستقیم که از دیفرانسیل مشتق میشوند، این گیربکس دارای دو جعبه در دو سمت خود است که قدرت را به سمت چرخها هدایت میکنند. گیربکس LST بجای چرخش ۹۰ درجه از شفت خروجی، قدرت را ۲۷۰ درجه میچرخاند تا فضای کافی برای نصب پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی وجود داشته باشد. در هر جعبه کلاچی هیدرولیکی قرار دارد که قدرت ورودی به چرخها را تنظیم میکند؛ بنابراین شما سیستمی دارید که همانند یک دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی عمل میکند اما قطعات آن بجای نصب در یک واحد ساده از یکدیگر جدا شدهاند.
کونیگزگ جمرا خودرویی چهار چرخ محرک است بنابراین گیربکس LST شفتی خروجی دارد که به سمت اکسل جلو نیز حرکت میکند. در انتهای این شفت موتوری برقی و مکانیسمی شبیه دیفرانسیل قرار دارد و برای هر چرخ کلاچ هیدرولیکی و چرخ دنده اریب در نظر گرفته شده است. همه این قطعات و طراحی واقعاً دیوانه کننده به نظر میرسند و به خودرو اجازه میدهند تواناییهای فوقالعادهای داشته باشد. همانطور که کونیگزگ میگوید، جمرا تنها خودرویی است که از یک موتور برقی استفاده میکند اما دارای هدایت گشتاور چهار چرخ کاملاً متغیر در حالت برقی است. به این ویژگی باید هدایت گشتاور ترمز را نیز بیفزاییم.
۵۸۳۲۲