کسب‌وکار شما

ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر، ۸ ایده عالی!

فروش بیشتر دغدغه اصلی هر کسب و کاری است. برای افزایش فروش باید روی سه فاکتور اصلی تمرکز کنید. این سه فاکتور عبارتند از جذب مشتریان جدید، نگه‌ داشتن مشتریان قدیمی و فروش محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان. برای رسیدن به این سه فاکتور می‌توانید از تبلیغات و بازاریابی کمک بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم روی ارائه ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر تمرکز کنیم. پس اگر دنبال ایده‌های جذابی برای افزایش فروش محصولات هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر | ارائه 8 ایده جذاب

در حال حاضر ابزارهای متعددی برای تبلیغات در دسترس هستند؛ اما خیلی از این ابزارها برای اهداف دیگری مثل جذب سرنخ‌های جدید، افزایش آگاهی از برند، اطلاع‌رسانی و… به کار می‌آیند. در حالی که هدف خیلی از کسب و کارها افزایش میزان فروش است. در این مقاله تمرکز ما روی ارائه ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر است. پس این ایده‌ها را با دقت دنبال کنید.

۱. به سراغ بازاریابی تعاملی بروید

شیوه‌های تبلیغات سنتی به دنبال توضیح دادن ویژگی‌های محصولات و مزیت‌های آن برای مشتریان است؛ اما در بازاریابی مدرن افزایش تعامل با مخاطبان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اگر بتوانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، در قدم‌های بعدی می‌توانید محصولتان را هم به او معرفی کرده و بفروشید.

به گفته سایت ادزینو:

به جای استفاده از تبلیغات سنتی برای جذب مشتری، به سراغ شیوه‌‌های خلاقانه‌تری برای تبلیغات بروید. استفاده از داستان‌سرایی تعاملی و طراحی بازی‌‌های تعاملی باعث می‌شود تا کاربران بیشتر با محصولاتتان ارتباط برقرار کنند. برای جذب مشتری باید کاری کنید که مشتریان بالقوه شما در فضای بازاریابی غوطه‌ور شوند و نقش فعالی در آن داشته باشند. به این شکل می‌توانید با شکل‌دهی یک ماجراجویی تعاملی آنلاین کاربر را در قیف فروش خود پیش ببرید و راضی به خرید کنید.

اگر از داستان‌سرایی یا گیمیفیکیشن استفاده می‌کنید، باید تناسب آن‌ها را با کسب و کارتان هم در نظر بگیرید. همچنین لازم است روایتی قانع‌کننده به مخاطب ارائه دهید.

۲. کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید

به جای اینکه دنبال ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر باشید، همین الان ده دقیقه وقت بگذارید و لوکیشن کسب و کارتان را در گوگل ثبت کنید. علاوه بر لوکیشن می‌توانید اطلاعات دیگری مثل شماره تماس، ساعت کاری دفتر، آدرس وب‌سایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی، تصاویر و یک توضیح کوتاه را نیز در گوگل ثبت کنید. لابد می‌پرسید ثبت این اطلاعات چه کاربردی دارد؟

خب اگر بخواهید در یک محله ناشناس دنبال شیرینی ‌فروشی یا گل فروشی بگردید، اولین کاری که می‌کنید چیست؟ آیا سراغ گوگل کردن عبارت‌هایی مثل «شیرینی‌ فروشی در منیریه» یا «گل فروشی در هشت بهشت» نمی‌روید؟ وقتی این کار را انجام می‌دهید، گوگل هم مکان‌های نزدیک شما را برایتان لیست می‌کند. خب سوال اینجاست؛ گوگل چطور این مکان‌ها را شناسایی کرده است؟ این شکلی که قبلاً همین کسب و کارها اطلاعاتشان را در گوگل ثبت کرده‌اند. با این حساب، چرا کسب و کار شما نباید در فهرست لوکیشن‌های گوگل قرار بگیرد؟

با ثبت کسب و کار در گوگل مپ می‌توانید روی جستجوهای لوکیشن محور هم برای جذب مشتری حساب باز کنید. ثبت اطلاعات خصوصاً برای جذب مشتریان محلی کاربرد زیادی دارد. نکته اینجاست که ثبت لوکیشن خیلی هم وقت نمی‌گیرد و حتی خودتان هم می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه انجامش دهید.

۳.با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید

تبلیغات اینفلوئنسری راهکار مناسبی برای جذب مشتری است. خصوصاً اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارید؛ اما توصیه می‌کنیم به جای استفاده از اینفلوئنسرهای معروف و پر فالوور، به سراغ میکرو اینفلوئنسرها بروید. به گفته‌ی سایت دیما:

میکرو اینفلوئنسر به کسانی گفته می‌شود که مخاطبانی حدود دو تا پنجاه هزار فالوور در یک شبکه اجتماعی مشخص دارند؛ کسانی که در یک حوزه‌ی خاص، علاقه‌ی مشخص و یا بازار کوچک به تولید محتوا می‌پردازند. بازاریابی با کمک میکرو اینفلوئنسرها به شدت مورد توجه افراد و کسب‌ و کارها قرار گرفته است و اکنون به عنوان روشی موفق‌تر از کمپین‌های سلبریتی‌ها و افراد پرفالوور شناخته می‌شود.

مزیت میکرو اینفلوئنسرها همین فعالیتشان در یک حوزه کاری مشخص است. مثلاً تمرکزشان فقط روی لوازم الکتریکی است. در نتیجه کاربرانشان هم فقط به خاطر همین ویژگی آن‌ها را دنبال می‌کنند. حالا اگر کسب و کار شما هم مرتبط با این حوزه باشد، با انتخاب این اینفلوئنسرها خیلی راحت به مخاطب هدفتان دسترسی پیدا می‌کنید. به همین خاطر نرخ تبدیل تبلیغات میکرو اینفلوئنسرها خیلی بالاتر است. اگرچه تعداد دنبال‌کننده‌های محدودتری دارند.

۴. سراغ تبلیغات ویدئویی و تصویری بروید

اگر در جستجوی ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر هستید، سراغ تبلیغات بصری بروید. مشتریان برای اینکه رضایت به خرید محصولی بدهند، دوست دارند آن را از تمام زوایا ببینند؛ با کاربردهایش آشنا شوند؛ ویژگی‌هایش را بشناسند و… با تولید یک محتوای ویدئویی یا عکس‌برداری از زوایای متعدد، می‌توانید محصول را به طور کامل معرفی کنید و هیچ چیزی را ناگفته نگذارید.

از محتواهای تصویری و ویدئویی می‌توانید برای تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات در اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، VODهای معروف و… انتخاب‌هایی هستند که دارید.

نکته دیگر اینکه عناصر بصری جذابیت بیشتری هم دارند و امکان استفاده‌های خلاقانه‌تری را نیز فراهم می‌کنند. برای مثال اگر بخواهید روایتی از کسب و کار یا محصول خود ارائه دهید، در قالب ویدئو یا تصویر بهتر می‌توانید این کار را جلو ببرید.

۵. پیشنهادهای خرید را شخصی‌سازی کنید

این بخش را از وب‌سایت ادزینو نقل می‌کنیم:

اگر بتوانید تبلیغات خود را متناسب با هر مشتری شخصی‌سازی کنید، اثربخشی آن را بالاتر می‌برید. تبلیغات شخصی‌‌سازی شده هدفمندتر هستند و تاثیر بیشتری هم روی مخاطب می‌گذارند. برای مثال در تبلیغات ایمیلی می‌توانید با استفاده از بانک ایمیلی فروشگاه، تبلیغات را شخصی‌سازی کنید. ذکر کردن نام افراد، ارائه کد تخفیف متناسب با خریدهای قبلی کاربران و با خبر کردن آن‌ها از محصولات یا خدمات جدیدی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند، راهکارهایی برای شخصی‌سازی تبلیغات است.

۶. از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید

اگر وب‌سایت دارید، به جای اینکه دنبال ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر باشید، سراغ تبلیغات گوگل ادز بروید. راه فروش از وب‌سایت جذب ترافیک بیشتر و ارائه پیشنهادها و محصولاتی است که کاربر را ترغیب به خرید کند. وب‌سایت‌ها برای جذب ترافیک معمولاً سراغ سئو می‌روند؛ اما سئوی وب‌سایت راهکاری بلندمدت است و برای جذب ترافیک ارگانیک کاربرد دارد.

اگر می‌خواهید در کوتاه مدت ترافیک وب‌سایت را افزایش دهید؛ یا مثلاً به یک مناسبت خاص، محصولی را برای فروش عرضه کنید، بهتر است سراغ تبلیغات گوگل ادز بروید. در این سبک از تبلیغات می‌توانید روی یک سری گروه کلمات کلیدی خاص تبلیغ بروید و به ازای هر ورودی جذب شده، به گوگل مبلغی را پرداخت کنید. نرخ تبدیل تبلیغات گوگل ادز حدود 200 درصد است و مطمئن باشید ارزشش را دارد.

برای مثال خدماتی مثل شست‌وشوی فرش در نزدیکی‌های عید نوروز خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد. در این ایام اگر می‌خواهید از طریق گوگل مشتریان بیشتری جذب کنید، باید سراغ تبلیغات گوگل ادز بروید.

۷. نظرات مشتریان را بازتاب دهید

به گفته‌ی سایت مگنت:

تبلیغات باید گواهی واقعی بر این باشد که محصولات شما درخشان است؛ اما از چه طریقی می‌توانید آن را به مخاطب خود نشان دهید؟ توسط نظرات مشتریان. مردم پس از بررسی یک کالا اقدام به خرید آن می‌کنند. یکی از مواردی که بررسی می‌کنند، نظرات مشتری‌های دیگر است پس بهتر است فکری اساسی برای نظرات مخاطبان خود کنید.

بازخورد مخاطبان ممکن است روش یک شرکت برای بهبود خدمات باشد، اما می‌توانید آنها را هوشمندانه در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود جاسازی کنید تا اعتماد به محصولات خود را القا کنید.

۸. تبلیغ در شیپور، دیوار و… را جدی بگیرید

اگر در جستجوی ایده‌های ارزان برای افزایش فروش هستید، می‌توانید سراغ دیوار، شیپور و پلتفرم‌های مشابه هم بروید. این پلتفرم‌ها به شما اجازه می‌دهند تا محصولاتتان را معرفی کنید؛ همچنین امکان تبلیغ در این پلتفرم‌ها نیز وجود دارد.

سخن آخر

تبلیغات جزء مهمی از فروش است. اگر محصول یا خدماتی دارید که می‌خواهید فروش آن را افزایش دهید، باید سراغ جذب مشتریان جدید، نگه داشتن مشتریان قدیمی و فروش محصولات بیشتر به آن‌ها بروید. در این مقاله درباره ایده‌های تبلیغاتی برای فروش بیشتر صحبت کردیم. با استفاده از این 8 ایده می‌توانید میزان فروشتان را افزایش دهید. اگر سوال دیگری هم دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا