اخبار استان ها > چهارمحال و بختیاری

بررسی بیش از ۲۰۰۰ گزارش تخلف عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، علی خیری اظهار کرد: کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است. 

 سرپرست اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۴ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و تعداد ۹ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر تشکیل شده است.

وی گفت: جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای برون شهری برگزار می‌شود و بر همین اساس در سال جاری، ۹ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ در حوزه شرکت‌های حمل و نقل کالا تشکیل و به ۳۶ پرونده تخلف رسیدگی شد که ۲۴ شرکت جریمه، ۲ شرکت تذکر، ۱۰ شرکت برائت داده شده است.

 خیری افزود: ۱۹ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز جهت رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر تشکیل شده است که در این جلسات ۱۱ شرکت جریمه، ۳ شرکت تذکر کتبی، ۲ شرکت مسافربری غیرفعال و ۳ شرکت رأی بر برائت گرفتند.

 وی ادامه داد: تعداد برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۱ در مجموع ۱۴ جلسه برگزار و به تخلف ۷۸ راننده بخش کالا و مسافر رسیدگی و مورد اتخاذ تصمیم لازم قرار گرفته‌اند که در این خصوص در حوزه رانندگان کالا به تخلف ۳۰ راننده رسیدگی شده که ۱۸ راننده تذکر، و ۱۲ راننده تبرئه شده‌اند و در حوزه رانندگان حمل و نقل مسافربری، به تخلف ۴۸ راننده رسیدگی شد که ۳۰ راننده تذکر، کارت هوشمند ۶ راننده غیرفعال و ۱۲ راننده رأی برائت گرفتند. 

 خیری سرپرست اداره حقوقی درخصوص رأی صادره اعلام کرد: با توجه به اختیارات تفویض شده به استان، برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بوده‌اند تعلیق چند ماهه کارت هوشمند رانندگان در نظر گرفته شد و آراء مربوطه ابلاغ شده است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا