اخبار کافه خبر

ببینید| سرنوشت تجهیزات آمریکایی متروی تهران بعد از انقلاب چه شد؟

به گزارش خبرآنلاین، توسلی گفت:‌ در آن زمان  تلاش کردیم پیمانکارها را تقویت کنیم، پروژه‌ها را اصلاح کنیم و نیازهایی که اجرای مترو داشت، پیگیری کنیم. پیش‌تر قراردادهایی با آمریکا داشتیم و تجهیزاتی که قبلاً خریداری شده بود، به ایران منتقل شد تا پیمانکاران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد:‌ بنابراین، مترو به‌عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی شهر تهران برای حل مشکلات ترافیک و محیط زیست پیگیری شد. اما همان‌طور که پیش‌تر عرض کردم، این پروژه با چالش‌هایی در دولت شهید رجایی روبه‌رو شد. عده‌ای معتقد بودند که  وقتی مردم سیستان نیازمند هستند تهران نیازی به مترو ندارد، پاسخ من به آن‌ها این بود که ما هیچ پولی از شما نمی‌خواهیم و با تمام امکانات موجود در شهر تهران این پروژه را پیش می‌بریم.

توسلی گفت: با این وجود، در نهایت این افراد کارشکنی کردند. در اینجا لازم است یادآوری کنم که آقای تاج‌زاده نقل کردند که علت این کارشکنی‌ها این بود که نمی‌توانستند حضور یک عضو نهضت آزادی ایران را در مدیریت شهر تهران بپذیرند. من عیناً این موضوع را از ایشان نقل می‌کنم. در نتیجه، متأسفانه پروژه مترو متوقف شد. اما بعدها، آقای هاشمی رفسنجانی، با نگاه راهبردی خود، زمانی که در مجلس بودند، این پروژه را دوباره راه‌اندازی کردند. خود من نیز در سطح مشاور و کارشناسی، همواره کمک کردم تا این پروژه بتواند ادامه پیدا کند.

متن کامل این گفت‌وگو را اینجـــــــــــــا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

منبع خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا