دومین تجربه کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی یک درام تاریخ عاشقانه دیگر است که در زمستان 1403 از پلتفرم فیلیمو پخش میشود. سریال «تاسیان» همچون سریال «خاتون» با تبلیغات خوب و تقریباً پرسر و صدایی معرفی شد.
اما آنچه این سریال را حتی در قسمت اول پرمخاطب ساخته است جدای از داستان جذاب و بازیگران محبوب آن، طراحی صحنه فوقالعاده آن است. امروز در چیدانه به سراغ طراحی صحنه این سریال جذاب میرویم.
خانه پدری شیرین
اولین صحنهای که در سریال با آن مواجه میشویم باغ خانه پدری شیرین است. باغی سرسبز و زنده با یک استخر بزرگ و نمای بیرونی ساختمان که با الگوهای معماری آن دهه هماهنگ بوده است.
اما معماری داخلی خانه این فضا سبکی رترو با الهام از طراحی داخلی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی دارد. دیوارها با الگوی هندسی چشمنواز در طیف سبز و فیروزهای یا به قول شیرین «آبی مهربان» پوشیده شدهاند که حس سرزندگی و نوستالژی را القا میکند. مبلمان دارای فرمهای منحنی و مینیمال است، مانند تخت خواب با لبههای گرد و صندلیهایی با طراحی خاص.
استفاده از فرش و کوسنهای هماهنگ با طرح دیوارها، یکپارچگی بصری زیبایی ایجاد کرده است. نورپردازی با چراغهای کروی و گرم، فضایی دلنشین و رویایی را به نمایش میگذارد. بهرهگیری از رنگ آبی و تابلوهای متفاوت بر دیوار باعث شخصیسازی شدن معماری خانه و تناسب آن با ساکنین است که احساس واقعیتری را به مخاطب القا میکند.
کانون پرورش فکری
در این بخش شاهد آقای کیارستمی به عنوان یک چهره فرهنگی شاخص هستیم، بنظر میرسد محل دیدار او با شیرین در کانون پرورش فکری بوده است.
فضایی ساده و کاربردی با حال و هوای فرهنگی-آموزشی است. دیوارهای روشن با پوسترها و آثار هنری کودکانه تزئین شدهاند. نور طبیعی از طریق پنجرههای کرکرهای تأمین میشود و مبلمان مینیمال و اداری طراحی شده است.